היולדת בת ה-26 שאושפזה ביום חמישי במצב קשה מאוד אחרי שלקתה בשפעת שבה להכרה ומצבה משתפר, כך נמסר הערב (שבת) מבית החולים תל השומר. כאמור הצעירה ילדה תינוק בריא. היא הספיקה לראות את התינוק, שמצבו טוב, בטרם הורדמה והונשמה. זו לידתה השנייה של האישה, שלא היו לה מחלות רקע. היא לא התחסנה העונה נגד שפעת.
בתוך כך, הזמרת שירי מימון שיתפה במהלך סוף השבוע האחרון בגילוי לב כי היא וילדיה נדבקו בשפעת החזירים וכי זה שבוע היא חולה. היא כתבה זאת בחשבון האינסטגרם שלה, בין השאר כדי להסביר את הסיבה לביטול הופעתה שהיתה אמורה להתקיים במוצאי שבת. מימון סיפרה: "אובחנתי אתמול כחולה בשפעת החזירים, ככה זה נקרא. זו שפעת נפוצה בחורף הזה, ובמקרה שלי זה גם הסתבך כהוגן. לא מאחלת לאף אחד את הסיוט הזה. גם ילדיי חטפו, שזה הסיוט הגדול באמת". עוד הוסיפה: "אני נאלצת בצער רב לבטל את הופעתי הערב בטירת הכרמל, אני ממש מתנצלת בפני הקהל האהוב ומבטיחה שאגיע בקרוב ואפצה אתכם".  
 
יוזכר כי זן השפעת הפעיל שנצפה השנה מסוג N1H1 ("שפעת החזירים") כלול בחיסון, אשר לפי גורמים רפואיים מספק את ההגנה הטובה ביותר מפני הידבקות במחלה.
 
לפי הדוח האפידימילוגי האחרון של משרד הבריאות, מאושפזים כעת במצב קשה 99 חולים במצב קשה בשל סיבוכי שפעת, ברוב המקרים על רקע מחלה נוספת (לפי הידוע, רק שניים מהם היו מחוסנים השנה כנגד שפעת). מתוכם, נפטרו 11 חולים. כל זאת, בשבעת השבועות האחרונים. בחורף אשתקד, אושפזו במצב קשה 45 חולי שפעת, מתוכם 17 נפטרו, ובשנה שלפני 77 חולים קשים מתוכם 37 פטירות.
 
כזכור, העלייה החדה בביקושים להתחסן התרחשה בין הימים שלישי וחמישי, ככל הנראה על רקע פרסומים על שיעורי הפטירה מהשפעת. כך למשל, בקופת חולים לאומית, התחסנות ביום שלישי כ-1000 מבוטחים, ביום רביעי המספר שילש את עצמו ל-3,200 וביום חמישי קפץ ל-4,400. במכבי, עד יום שלישי מספר התחסנים מדי יום עמד על 2,200, ביום רביעי על 10,000, מספר שכמעט הכפיל עצמו אתמול לכדי 18 אלף מתחסנים. במאוחדת נצפתה עלייה מ-1600 ביום עד כה, לכדי 8647 ביום רביעי.
 
סך הכל, כן לאתמול בשעות הצהריים: בקופת חולים מאוחדת התחסנו עד כה 207,770 איש - 16.5% ממבוטחיה; בלאומית קרוב ל-85 אלף - 12% ממבוטחיה; במכבי כ-450 אלף, שמהווים כ-19% אחוז ממבוטחיה ובכללית התחסנו עד כה כמיליון איש, כ-20% ממבוטחיה.