האסטרונאוטית האמריקאית כריסטינה קוך שברה היום (שבת) את שיא השהייה בחלל לאישה, אשר עמד עד אתמול על 288 ימים. קוך בת ה-40, המריאה לתחנת החלל הבינלאומית ב-14 במרץ השנה, על סויוז MS-12, לצד אלכסיי אובצ'ין ואת ניק הייג. היא ביצעה את הליכת החלל הראשונה שלה 15 ימים מאוחר יותר, וכך הפכה לאישה ה-14 שביצעה הליכת חלל. כאמור היא היתה אמורה לבצע אותה יחד עם האסטרונאוטית אן מקליין, בפעם הראשונה בו יש צוות שכולו מורכב מנשים, אולם עקב בעיות בגודלי חליפות החלל התקינות, השיבוץ הוחלף, והיא ביצעה אותה יחד עם הייג. 
באוקטובר האחרון, קוך עשתה היסטוריה פעם נוספת - כאשר ביצעה הליכת חלל ביחד עם חברה, ג'סיקה מאיר בת ה-42. זו הפעם הרביעית שקוך, שנמצאת בחלל כבר למעלה מ-200 ימים מבצעת את הפעולה, והפעם הראשונה עבור מאיר, אך זו אינה הסיבה שהן עשו היסטוריה. למעשה, זו הפעם הראשונה בה שתי נשים מבצעות הליכת חלל כצוות, והשתיים צפויות לשהות בחלל כשש וחצי שעות. מטרת המשימה שלהן היא להחליף יחידת טעינה של סוללה לקויה בצד החיצוני של התחנה. 
במהלך ביצוע המשימה, השתיים שוחחו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "אתן נשים אמיצות מאוד ומה שאתן עושות זה פשוט מדהים", אמר, "אני חייב להגיד לכן שאני לא בטוח שהייתי רוצה לעשות דבר כזה בעצמי". בהמשך שאל אותן מה המסר שלהן לנשים שצופות בהן ומתעניינות בתחום החלל. מאיר, שנמצאת בחלל מזה כמה שבועות השיבה: "היו עוד נשים שעשו את זה לפנינו אבל זו הפעם הראשונה שיש שתי נשים שעושות את זה ביחד. אנחנו עושות את העבודה שהוכשרנו והתכוננו אליה כך שעבורנו זה לא דבר רציני במיוחד. עם זאת, אנחנו מבינות שמדובר בהישג".

כאמור האסטרונאוטית צפויה להישאר בחלל עד פברואר 2020, וכך למעשה תזכה להיות חלק משלוש משלחות שונות - 59, 60 ו-61. המשימה שלה תימשך 328 ימים והיא השנייה באורכה בהיסטוריה של נאס"א. נכון להיום, בשיא מחזיק האסטרונאוט לשעבר סקוט קלי, ששהה בחלל החיצון 340 יום, בין השנים 2015-2016.