על רקע ההתפתחויות האחרונות בפרשת אפי נוה, במסגרתן נחשפו התכתבויות שניהל יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר עם שופט בכיר, התראיינו הבוקר (ראשון) כתבי "חדשות 13", אביעד גליקמן ודורון הרמן, לבן כספית וינון מגל ב-103FM וניהלו ויכוח בנושא.



פרץ ביניכם עימות קולני בטוויטר בעניין פרשת אפי נוה. 
גליקמן: "מה שיפה ב'חדשות 13' זה שיש הרבה אנשים עם הרבה דעות".
 
הרמן תוהה מדוע לא בדקו את ההסתמסות של נוה עם השופט הבכיר וגליקמן טוען שהנושא שנבדק זה המין תמורת מינוי בלבד.

גליקמן: "תחשבו מה היה קורה אם פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, היה נותן הוראה לבדוק את כל הטלפון של אפי נוה, בלי שיש שום אינדיקציה למעשים פליליים כאלה ואחרים. נגיד בן כספית וינון מגל מסתמסים עם אפי נוה והם שמורים בטלפון, גם על זה צריך להסתכל? אתם קולטים איזו שערורייה הייתה פורצת אם זה היה נעשה?"
 
אני חשבתי שזה מה שקרה. שהדס שטייף העבירה את כל החומר.
גליקמן: "בידי המשטרה והפרקליטות יש את כל החומר, הם קיבלו משטייף דיווחים על מעשים פליליים כאלו ואחרים עם מסרונים מסוימים. הם לקחו את החומר הספציפי הזה לשופט, הוא עבר על דברים עם מילות חיפוש מסוימות ונתן להם רשות להשתמש בחומר מצומצם, כך שמלכתחילה לא כל החומר נבדק".
 
הרמן: "זה מה שקרה מלכתחילה. למה בעצם הדס שטייף עושה את העבודה של המשטרה? לאף אחד לא הייתה אינדיקציה שבנייד של אפי נוה יש חומרים פליליים. בכל זאת פרצו את הטלפון שלו והתחילו לחפש בו חומרים".
גליקמן: "מי זה הם? לא המשטרה ולא הפרקליטות. הדס שטייף!".
 
לפי מה שאתה אומר, הדס שטייף העבירה חומרים למשטרה והיא הייתה העורכת העליונה של החומרים וקבעה מה ייבדק ומה לא.
גליקמן: "בוודאי ואסביר לך מדוע. תאר לך שאני מחזיק ברשותי חומר פלילי נגד עבריין מסוים. אני מגיע למשטרה...".
 
הרמן: "אני חושב שהיוצרות כאן התהפכו. העיתונאים שאמורים לקבל חומר ולפרסם מעבירים את החומרים למשטרה. המשטרה שהייתה אמורה לחקור מעבירה את החומרים לשופט כדי שיחפש בטלפון. ושי ניצן אחד, שהיה בניגוד עניינים עם אפי נוה. אפי נוה התראיין חודשים לפני ההחלטה הגורלית בעניינו ואמר שהוא יתמוך בשי ניצן להיות שופט עליון. אחרי האמירה הזאת נחשפה היריבות ביניהם והיה ראוי ששי ניצן יפסול את עצמו מלקבל החלטות בנושא".
 
גליקמן: "למה? בגלל שהוא התראיין? גם נתניהו התראיין ואמר שמנדלבליט הוא א'-ב' ושי ניצן הוא א'-ב'. זה אומר שצריך לפסול גם אותם מלעסוק בענייני רה"מ?"
 
ינון: הרמן צודק. פרצו כאן לטלפון של אדם וקיבלו על זה לחסינות. מי שפרץ לנייד נתן בעצם ליינאפ לפרקליטות ולמשטרה על מה לחקור ומה לא. עכשיו כשכל החומר דולף מתברר שיש עוד דברים שהיה צריך לחקור. כלומר, מי שאישר דבר מסריח מלכתחילה בקטנה, הולך ומתפוצץ כעת בגדול.
גליקמן: "תאר לך מה היה קורה אם שי ניצן או מישהו אחר מהפרקליטות היה מסתכל בכל השיחות של נוה".
 
ינון: "לא היה צריך לפתוח את הטלפון מלכתחילה". בן: "אז למה אתה רוצה לפתוח את השיחות של אשכנזי אחרי שנגמרה כל החקירה? האזינו לו האזנת נפח שהוא לא ידע עליה 4 שנים. זו פגיעה חמורה בפרטיות. הנושא עבר את הסינון של כל המסננות, התיק נסגר ועדיין אתם בימין רוצים לפתוח אותו מחדש". ינון: "זה לא אותו הדבר". 
הרמן: "אני רוצה לדעת מה היה הליך העברת החומרים. אנחנו בוודאות יכולים לומר שהחומר סודר בתיקיות, כולל שמות של עיתונאים שהתכתבו עם נוה, שמות של עוזרים משפטיים ושופטים. מישהו סידר כאן את החומר בצורה יוצאת דופן. להערכתי החומר הזה נשמר, הודלף והגיע לידיים שאם הייתם עליהם על כך השערות שלכם היו סומרות".
 
ינון: לאן? לגורמים עבריניים?
הרמן: "לגורמים שיש להם גישה לעבריינים. אם עבריין היה רוצה יום לדעת משהו על שופט שיש לו ערעור אצלו בעליון – יש לו גישה לחומר הזה וזה דבר חמור ביותר".
 
גליקמן: "בעיני דורון הרמן פרקליט המדינה וחוקרי המשטרה היו צריכים להיכנס לשיחות האלה ולשיחות של אפי נוה עם העיתונאים ולדבריו הכל היה צריך להיבדק".
 
ינון: אני סבור שלא היה צריך להיכנס לזה בכלל. אלו פירות העץ המורעל. בן: זה לא עץ מורעל, לפרקליט המדינה הגיע חומר המעיד על זיהום חמור מאוד של הליך מינוי שופטים.
גליקמן: "אפשר להתווכח אם זה לגיטימי או לא לקבל נייד עם מידע שכזה ומה לעשות איתו. בעיני זו הייתה שערורייה אם פרקליט המדינה היה מורה לבדוק את כל הטלפון הנייד".
 
ינון: ואם היו קובעים שלא מתעסקים בזה, לא היו נותנים חסינות להדס שטייף והיו מעמידים אותה לדין?
הרמן: "אתם יודעים כמה בכירים במשטרה ובפרקליטות אומרים שלא היו זורמים על ההחלטה הזאת?".
גליקמן: "כל מי שאני מכיר בפרקליטות ובמשטרה דווקא אמר שטוב שלא בדקו את כל הטלפונים הניידים. מדובר בבכירים שבבכירים".