בנמל התעופה רמון שנפתח לפני תשעה חודשים קיבלו בטקס חגיגי את הנוסע המיליון. הנוסע המאושר והמופתע היה יעקוב פייסטהאור ובת זוגו גרנראט אן-קריסטין, שניהם בני 33 שהגיעו בטיסה ישירה של חברת התעופה לופטהאנזה מפרנקפורט. הם לא הסתירו את התרגשותם הרבה, וזכו לקבלת פנים חגיגית, בסיומה הם נלקחו לסיור באתרים התיירותיים שבעיר אילת.



הנוסע המיליון הוא עובד סוציאלי במקצועו, וסיפר שזוהי הפעם ה-16 בה הוא מבקר בישראל: "אני מאוד אוהב את ישראל, זו מדינה קטנה שיש בה דברים רבים, ונושאים שונים, ועם רכב אפשר לראות את הכל. פעם הייתי מגיע לפה עם רכב, אבל עכשיו כשיש את הטיסה הישירה, החלטנו להגיע לחופשה בת חמישה ימים באילת". בת זוגו סיפרה שזהו ביקורה השלישי בישראל: "אני מאוד מתרגשת. זו חוויה מיוחדת". בקבלת הפנים השתתפו בכירים במשרד התיירות וברשות שדות התעופה ומנהל תחנת לופטהאנזה בישראל. אחד הנוסעים, אלכס, סיפר: "ראינו צלמים, ואנשים רבים שמחכים לנו, חשבנו שאולי בטיסה היה מישהו בכיר, שר שאנחנו לא מכירים. אחרי שראינו שאין שר, חשבנו שאולי מחכים לנו. רק כשהגענו לביקורת הדרכונים סיפרו לנו שאחד הנוסעים היה הנוסע המיליון. זה היה מעניין ונחמד מאוד".



מנהל נמל התעופה, חנן מוסקוביץ' מסר כי "עונת החורף החם בשדה הדרומי צפויה לכלול נתח שוק של 45 טיסות בינלאומיות שבועיות מיעדים באירופה של שורת חברות תעופה בהן פינאייר מהלסינקי, לופטהאנזה מפרנקפורט וכן חברות לואו-קוסט המגיעות ממוסקבה, מלנינגראד, וורשה, פריז, ריגה, בודפשט, וינה, סופיה, אמסטרדם ויעדים נוספים. השנה הגיעו 400 אלף בטיסות בינלאומיות, ואני מקווה שבשנה הקרובה נעבור את רף ה-500 אלף".



עוד סיפר מוסקוביץ', כי מתחילת השנה חלה עלייה של 12.2% במספר התיירים בנמל התעופה רמון. מספר התיירים הרב ביותר מגיע מרוסיה והיתר מהמדינות השונות. משרד התיירות מתמרץ את חברות התעופה בסכום של 60 יורו לנוסע שנוחת ברמון בעונת החורף, וזאת בנוסף לתמרוץ של רשות שדות התעופה שאינה גובה מהן אגרות בשדה החדש.



הנוסע המיליון מתקבל בשדה התעופה רמון באילת. צילים: משה כהן
הנוסע המיליון מתקבל בשדה התעופה רמון באילת. צילים: משה כהן



לעומת העלייה בתיירות הבינלאומית, חלה ירידה של כ-10% בטיסות הפנים, וזאת בעקבות סגירת נמל התעופה שדה דב בתל אביב, והקמת הנמל החדש שמחוץ לאילת. מוסקוביץ' העריך שבסופו של דבר יגיע איזון, יחול גידול במספר הנוסעים בטיסות הפנים, והפיגור יודבק. לדבריו, נעשים מאמצים לייעל את שירותי התחבורה לעיר אילת, והוסיף כי ישנו פיקוח על מחירי המוניות.



נמל התעופה רמון צפוי לגדול בנתח הטיסות והנוסעים, והוא עדיין בשלב ההטמעה, עד שאנשים ישובו לטוס לאילת. ההערכות הן, שחלק מהתיירים המגיעים לשם ימשיכו למקומות התיירות הזולים יותר בעקבה בירדן, ובסיני שבמצרים. ברשות שדות התעופה ציינו עוד כי נמל התעופה רמון הוא נכס חשוב לרשות, וכי יהווה תחליף גם לנמל התעופה בן גוריון שבלוד.