ארצות הברית תקפה יעדים של מיליציות שיעיות בעיראק, כך מסר הערב (ראשון) הפנטגון. על פי ההודעה, חמישה אתרים של ארגון כתאב-חיזבאללה הותקפו על ידי כלי טיס בלתי מאויש, שלושה מהם בעיראק ושניים בסוריה. ברשת RT בשפה הערבית דווח כי בכיר בגדודי חיזבאללה המקורב לקאסם סולימאני - מפקד כוח קודס האחראי לפעילות משמרות המהפכה - נהרג באירוע.



בהודעה שפירסם הפנטגון נאמר כי בין היעדים שהותקפו ישנם מחסני נשק ומבני פיקוד ושליטה. עוד נמסר, כי "התקיפה בוצעה בתגובה למתקפות על בסיסים אשר מארחים את כוחות הקואליציה האמריקאית". ברשת "סקיי ניוז" בערבית, שם דווח על התקיפה לראשונה, צויין כי התקיפה התרחשה בעיר אל-קאים.



שר החוץ ישראל כ"ץ התייחס לתקיפה האמריקאית ואמר כי "הודעת הפנטגון לפיה כוחות אמריקאים תקפו חמישה מוקדים של ארגון כתאב-חיזבאללה בעיראק ובסוריה, כתגובה על התקפות כנגד כוחות הקואליציה בעיראק, היא נקודת מפנה במציאות האזורית מול התנהלות איראן וגרורותיה. אם האיראנים יטעו בהבנת מהותה ועוצמתה של ארה״ב הם יספגו מהלומות שלא ספגו מעולם".


אתמול דווח כי מיליציות פרו איראניות תקפו בסיס של צבא ארה"ב סמוך לעיר כירכוב בעיראק. במהלך התקיפה נהרג אזרח אמריקאי וארבעה אחרים נפצעו. על פי החשד, הנשק בו השתמשו התוקפים הוא רקטות שמקורן בארגון חיזבאללה הלבנוני.



קצין בכיר במשרד הפנים העיראקי אמר מוקדם יותר אתמול לערוץ האמריקאי בשפה הערבית "אל-חורה", כי אחת המיליציות שנתמכות בידי איראן בעיראק, מנסה להסתיר טילים בליסטיים שקיבלה מטהרן. הקצין ציין כי הטילים מועברים ממחסני אמל"ח של המיליציה למשאיות אזרחיות, שמתניידות באזורים מאוכלסים בבירה בגדד. הג'י חמיד, עוזר מפקד כוח קודס קאסם סולימאני בבגדד ומפקח על המליציות של גדודי חיזבאללה, ביקש לרוקן את מחסני הטילים שהשיגו מאיראן לאחרונה, כך לטענת גורם שסירב להזדהות.



הוא הוסיף כי ההוראות מתייחסות למחסנים הממוקמים במחנות של המליציות של גדודי חיזבאללה, והובלתם במכולות על ידי משאיות אזרחיות. התוכנית נחשפה עם מעצרו של אדם שהיה מעורב בפיגוע במהלך פעולה של הצבא האמריקאי והעיראקי. "מדובר בכ-50 עד 70 משאיות, והן נעות ברחובות הבירה", ציין, "הן מוצבות בכיכרות מרכזיות לפרקי זמן שונים, במטרה להידמות לכלי תחבורה מסחריים". הגורם אישר בשיחה עם הערוץ כי "הטקטיקה זו התבססה על מידע מודיעיני של משמרות המהפכה וכוח קודס לצורך פעולות חיצוניות, וביקש ממיליציות של חיזבאללה לאמץ אסטרטגיה של אחסון במקומות ניידים".



הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי אמר בנאום שנשא ביום רביעי בכנס השנתי השמיני "צה"ל והחברה הישראלית", לזכרו של רא"ל (מיל') אמנון ליפקין-שחק ז"ל,  כי צה"ל לא ייתן לטהרן לבסס את כוחותיה בגזרה הצפונית ובעיראק וכי הצבא נערך לעימות מוגבל עם האיראנים."כשעיראק עם כוחות קודס הופכת לאיזור בלי משילות, אז אמל"ח עובר שם על בסיס חופשי - ולא ניתן שהדבר הזה יעבור בלי טיפול".



הוא הוסיף כי "לא ניתן לאיראן להתבסס במרחב הצפוני ואפילו לא בעיראק". כוכבי ציין כי "במובן הזה שאמרתי שנוספו אויבים - איראן לא היתה אויב מיידי והיום היא כן. היא הייתה מי שנמצאת מעבר להרים". עוד אמר: "יהיו מקרים בהם נסתכן שהדבר ייקח אותנו לעימות או סף עימות. גם איראן ממשיכה לצד המגבלות לבנות ולייצר טילים שמגיעים לישראל. מדובר במאות טילים. התעשייה האיראנית קרובה מכל לזו הישראלית".