סגנית נשיאת בית הדין לעבודה בתל אביב, השופטת אריאלה גילצר כץ, מתחה אתמול ביקורת חריפה על משרד הביטחון בסוגיית הרבש"צים: "המשרד עשה דין לעצמו, ביזה את החלטת בית הדין ולא הצטרף לפגישת המו"מ בסיבות שונות. לא כך מצופה ממוסדות המדינה".



גילצר כץ קבעה עוד כי היא מאפשרת את צעדי המחאה שהורתה להקפיא בדיון הקודם, בשל ההתעלמות המופגנת של משרד הביטחון ממצוקת הרבש"צים. היא חזרה על פסיקתה וחייבה את משרדי הביטחון והאוצר להשתתף בפגישות המו"מ. 



לנוכח החלטתה, חוזרים הרבש"צים לעיצומים. בדיון אתמול קבעה השופטת כי יתקיימו מפגשי מו"מ פעמיים בשבוע למשך חודש ימים, וחייבה את הצדדים לדווח מדי יום חמישי על ההתקדמות המו"מ.



איתמר שרוני, סמנכ״ל ההסתדרות הלאומית: ״בעזות מצח, משרד הביטחון ממשיך להתעלם מרכזי הביטחון, שמגינים בגופם ובנפשם על מיליון אזרחים בישראל - בשליחות צה״ל ומדינת ישראל. משרד הביטחון ומדינת ישראל עשו דין לעצמם וביזו את החלטת בית הדין. בית הדין חייב אותם להופיע לפגישות אינטנסיביות, במקביל לאישור צעדי המחאה של הרבש"צים, שיתחדשו במלוא העוצמה. צה״ל ומשרד הביטחון הם האחראים על ביטחון אזרחי ישראל ועליהם לעמוד בהתחייבויות שלהם ולקחת אחריות על הרבש"צים״.



תגובת משרד הביטחון: "משרד הביטחון מוקיר ומעריך את פועלם של הרבש"צים ואת תרומתם לחיזוק הביטחון ביישובים. לאחרונה גיבש המשרד, יחד עם מרכז המועצות האזוריות, הסכם מעודכן הכולל הגדלה של תקציב ההשתתפות במימון מרכיבי ביטחון ליישובים המעסיקים רבש"צים. עמדת המדינה, היתה ונותרה, שהרבש"צים הם עובדי הישובים ועליהם לנהל מו"מ קיבוצי מול מעסיקיהם. אנו לומדים את החלטת בית הדין ונשקול את צעדינו בהתאם".