שר התיירות וחבר הליכוד, יריב לוין, תקף היום (שני) בפייסבוק בחריפות את מערכת המשפט, זאת בעקבות הדיון הצפוי להתקיים בשאלה האם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נגדו הוגשו כתבי אישום, יכול להרכיב ממשלה



"באיזו מדינה שאתם מכירים יושבת קבוצה קטנה של אנשים, שמונו בשיטת חבר מביא חבר, ומחליטה במקום העם מי יהיו רשאים להיות מועמדים בבחירות?", כתב לוין, "אני מכיר מדינה כזאת - איראן. שם יושבת מועצה של פנאטים איסלמיסטיים, והיא מסננת את המועמדים ומחליטה מי מהמועמדים יכול להתמודד בבחירות הדמוקרטיות כביכול".




"התהליך אותו מנהלת עכשיו מערכת המשפט דומה באופן מבהיל להליך המתקיים באיראן", המשיך ותקף לוין, "יושבים בבג״ץ שלושה אנשים שחושבים שהם אלוהי המוסר והם בעלי החכמה והידע מעל העם. הם לוקחים לעצמם את הסמכות שאין להם, כדי לקבוע מי יכול להתמודד ומי לא. אפילו עצם קיום הדיון בבג״ץ זו שערורייה שאין כדוגמתה. במדינה דמוקרטית העם קובע מי ינהיג ולא בית המשפט. את העתירה הזו השופטים היו צריכים לסלק על הסף. הם לא נמצאים מעלינו. הם לא נמצאים מעל העם". 



לוין המשיך וכתב כי "אולי השופטים הם אנשים נפלאים, אולי, אך שיקול דעתם לא יותר טוב משל אף אחד אחר. לכל שופט ולכל אזרח צריך להיות קול שווה בבחירות. זו הדמוקרטיה, כי אחרת זה ההיפך מדמוקרטיה. זה שלטון השופט. המאבק עכשיו הוא לא רק על מי ינצח בבחירות. המאבק הוא על עצם קיומה של הדמוקרטיה שלנו. אנחנו נאבק בלי מורא. ביחד נחזק את ראש הממשלה נתניהו. ביחד נשמור על ישראל דמוקרטית".