הצעירה הבריטית אשר התלוננה בחודש יולי על אונס שעברה לדבריה בידי 12 נערים ישראליים, ולאחר מכן חזרה בה, הורשעה הבוקר (שני) בידי בית משפט בקפריסין בהגשת תלונת שווא. השופט הקפריסאי תיאר את עדותה של הצעירה כ"לא אמינה", וכתב כי שיקרה במטרה לנקום על כך שצולמה במהלך קיום יחסי מין במלון.



כזכור, בהמשך טענה הצעירה כי ההודאה בשקר נגבתה ממנה באופן פסול, אך בית המשפט דחה את טענתה וקבע כי לא הופעלו שיטות חקירה פסולות כלפיה.



הצעירה נעצרה בחשד להגשת תלונה כוזבת כנגד 12 תיירים ישראלים, ששהו עמה במלון באיה נאפה, באשמת אונס קבוצתי ב-17 ביולי השנה. במהלך הדיון שנערך בחודש שעבר טענה הנאשמת הבריטית כי ההודאה בכך שבדתה את הסיפור הוצאה ממנה בכוח במהלך חקירתה. זהותה של הנערה נמצאת עדיין תחת צו איסור פרסום.



כזכור, חקירת הנערים נמשכה עשרה ימים, עד שהמשטרה בקפריסין מצאה הוכחות שסותרות את טענותיה ולבסוף הנערה עצמה הודתה כי בדתה את הסיפור והפכה ממתלוננת לנאשמת.



פרקליטם של הנערים, עו"ד ניר יסלוביץ, אמר בתגובה להחלטה: "תלונת שווא מהסוג שבדתה הצעירה הבריטית מהווים פגיעה קשה וחמורה בכל אישה שתלונתה מוצדקת. כמי שמכיר היטב את מערכת המשפט בקפריסין אני סמוך ובטוח כי הענישה שתושת עליה תהווה מסר מרתיע במיוחד בשים לב לכך שהנאשמת מסרבת לקבל אחריות למעשה הנפשע שבוצע על ידה עד לעצם היום הזה. מיותר לציין כי כעת שהרשעתה מוחלטת וחד משמעית יחלו צעדים אזרחיים ודרישת פיצוי על הנזקים האדירים שנגרמו למרשיי".