בתכנית האחרונה של "הכוכב הבא לאירוויזיון" לשנת 2019, האמנים והשופטים חיממו מנועים לקראת התקדמות שלבי התחרות וגיבוש הנבחרת. הראשון שהתחיל את שלב האודישנים הסופי וסגירת הנבחרת היה נתן קטורזה שבחר לבצע את Can't Take My Eyes Off You, להיט נודע מהסיקסטיז של פראנקי וואלי.



אני מודה שהייתי די סקפטי לשמוע קאבר לשיר כזה קלאסי אבל קטורזה הצליח להפתיע והגיש את השיר באינטרפרטציה מיוחדת ואישית משלו עם שליטה מעולה בטונים, המון נשמה, מתיקות וחינניות ועמד במשימה היטב כשהוא קוצר חמישה כחולים ונכנס לנבחרת.





הבאה שעלתה לשיר הייתה לינוי אקלה שעלתה לשלב זה ב"סייב" מאסי ורותם. אקלה ביצעה את you're the one that i want הקלאסי של ג'ון טראבולטה ואוליביה ניוטון ג'ון מסרט הפולחן הסבנטיזי - "גריז".


בעיבוד מינימליסטי של גיטרה בלבד, אקלה החלה את השיר , הקצבי במקור, כסלואו מה שלא היה לי כל כך קל לעיכול בהתחלה שכן היא כמו ניתקה את השיר מהדנ"א הידוע שלו, אבל עם זאת בקולה המרטיט הצליחה אקלה לחדש ולהביא וייב מקורי לשיר שהבליט את איכותה הקולית. עם חמישה כחולים מהשופטים, גם אקלה נכנסה לנבחרת.



יוסי אשר, האופה המזמר, היה השלישי שניסה להשתחל לנבחרת עם השיר "בסוף מתרגלים להכל" של דודו טסה.

עם קול מעולה, מחוספס וייחודי אשר הגיש ביצוע מסולסל קמעה ומצוין לטעמי, כשבניגוד לאודישן הקודם בו ביצע את "אין לי אהבה" של שימי תבורי, נשמע הפעם נאמן לעצמו ולקולו ומגובש יותר.

אולי בשל כך הגיע לשלב ההתלבטות ולא נפסל ישר.




הטוויסט המרוקאי לא עבד

רון פרץ, שביצעה שיר מקורי במרוקאית שורשית ועברית, עלתה לבמה עם המון בטחון ועידוד מקרולינה שהגיעה להציץ בפרץ, מבצעת את שירה - "אף אחד לא בא לי" בעיבוד מקורי וחדשני וביצוע חצי מרוקאי חצי עברי.

למרות התעוזה, פרץ לא הצליחה באמת לסחוף או להביא את עצמה בצורה טובה בתוך השיר. בשורה התחתונה היא קיבלה רק אדומים מהשופטים, ביקורת נוקבת מקרולינה והלכה הביתה. 





טעויות קורות גם לשופטים

ליהי טולדנו, בתו של היוצר והזמר אבי טולדנו, ביצעה את je suis malade הצרפתי של סרג' לאמה שביצע בעברית במקור יזהר כהן ("בדידות").

טולדנו ביצעה בדרמטיות ובאיכות קולית מצוינת את השיר הקלאסי, חצי ביצוע בעברית וחצי בצרפתית אך עם זאת, פלס ולוי (שחשב שהשיר במקור של הראל סקעת) נתנו אדום (טעות וקטנוניות לטעמי בתואנה שסגנונה מיושן), ועם כחולים ממימון, סטטיק ובן אל ואמדורסקי נתנו כחול, מה שהעביר את טולדנו לשלב ההתלבטות, פספוס גדול לטעמי, שכן מקומה היה בנבחרת.

בחלק זה של התכנית, ויתרו על אודישנים מלאים והראו רק טעימות.




שירן אבאיו שהרשימה את השופטים כרוקרית על גבול המטאל עלתה לשלב ההתלבטות. נתנאל שרף הלך הביתה.

עדן זהר, שהרשימה באודישן הקודם שלה עם קאבר לשיר של חמישית ג'קסון, בחרה לבצע הפעם את I Wish של סטיבי וונדר ועם ביצוע בלוזי ומלא גרוב וסול עברה לשלב ההתלבטות.

בן טיפוחיו של אייל גולן, לואי עלי, עלה לבמה וביצע את "כאב של לוחמים" של עידן עמדי כשהוא מקדיש אותו לזכר חבריו השוטרים שנהרגו מירי מחבל.

בליווי מלטף של עוד, עלי הציג ביצוע מצמרר, מרגש ובעיקר נוגע. הביצוע הכן והאמיתי התגבר על הסלסול המוגזם, המבטא ושגיאות ההגייה הקלות ובצדק העביר אותו לשלב ההתלבטות עם ארבעה אדומים.




עונג ישראל, המתמודדת האחרונה לפרק, בחרה ב"אייכה" של שולי רנד. הביצוע התחיל מעניין אך בהמשך לטעמי הפך די משעמם ומייגע בלי רגש יותר מדי (על אף הקול והביצוע הנקי והטוב).

בסופו של עניין הגיעה ישראל לשלב ההתלבטות.

בשלב ההתלבטות הוחלט בסופו של דבר להיפרד מליהי טולדנו, יוסי אשר ושירן אבאיו. מי שעברו לשלב הבא ונכנסו לנבחרת הם עונג ישראל, לואי עלי ועדן זהר.