המגעים סביב האיחוד בימין: גורמים הפועלים כמתווכים, בתוכם גם אנשי נתניהו, הציעו לצדדים השונים במפלגות שמימין לליכוד, מתווה לאיחוד המפלגות השונות ופועלים בימים האלה לקידומו. לדברי הגורמים מסביבת ראש הממשלה, התנאי הראשון לפתרון המסתמן בין הרב פרץ, סמוטריץ ובן גביר הוא נושא הרשימה. לפי המתווה, הרב רפי פרץ יוצב במקום הראשון, יו"ר האיחוד הלאומי , בצלאל סמוטריץ', בא אחריו ומקבל את המקום השני ברשימה, איתמר בן גביר שלישי. במקום הרביעי תוצב אשה מוסכמת, ח"כ מוטי יוגב יהיה החמישי ולאחר מכן יופיע נציג של האיחוד הלאומי. במקום השביעי ישוריין נציג נוסף של עוצמה יהודית.



התנאי השני, לפי המתווה, הוא שראש הממשלה ימנה שר מהמפלגה רק בתנאי שהוא פורש מהכנסת לפי החוק הנורבגי. לדברי אנשי הבית היהודי ועוצמה יהודית, המתווה הוצע להם על-ידי מספר מתווכים. בינתיים הצדדים מחליפים מסרים בניסיון להגיע להבנות ולאיחוד ולדברי הגורמים המעורים בפרטים, יש מגעים כל הזמן. אנשים מטעם הבית היהודי מדברים עם סמוטריץ, כדי לנסות ולהגיע להבנות, אך מנגד בן גביר לא מעורב במגעים איתו והשיח מתקיים דרך שליחים. לדברי אנשי הבית היהודי, נכון לעכשיו אין מגעים ישירים עם יו"ר האיחוד הלאומי ולא נרשמה התקדמות משמעותית.



עוד שבועיים נותרו עד תום מועד הגשת הרשימות לכנסת ה-23. בימין מעלים חשש מכך שהמפלגות לא יעברו את אחוז החסימה, במקרה של ריצה נפרדת. לפי תוצאות סקר המנדטים שהוצג במהדורה המרכזית של חדשות 12, איחוד מפלגות הימין, הכולל את הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית, מתנדנד על גבול אחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד, בעוד הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד, מקבל 5 מנדטים, נכון למועד ביצוע הסקר.



מהאיחוד הלאומי נמסר בתגובה להצעת האיחוד בימין כי "אנחנו לא מתכוונים להגיב על ספינים מגוחכים. הציבור מאס בעסקנות ובמשחק הכיסאות. מציעים לרה"מ לעסוק בניהול קמפיין הליכוד ולא בניסיונות לבחוש בציונות הדתית".