"לצערי בציבור עדיין קיימות תפיסות שגויות, דבר שמביא לכך שמרבית האנשים הזקוקים לניתוח לא מבצעים אותו" אומר ד"ר ואדים בנקוביץ', מומחה בניתוח החלפת מפרקים ומייסד המרכז הרפואי יונתן ,שעתיד להשתתף בפיילוט ראשון בישראל במסגרתו יוכלו רופאי המרכז לעקוב בזמן אמת אחר ההכנות לניתוחים וההחלמה של המטופלים באמצעות האפליקציה החדשה – Care4Today.



מהנתונים של המרכז עולה כי מידי שנה כ-50 אלף ישראלים נדרשים לביצוע ניתוח להחלפת מפרק, אולם בין היתר מפאת החששות, רק כ-15 אלף מבצעים אותו בפועל. האפליקציה החדשה, באמצעותה יוכלו הרופאים להיות בקשר 24 שעות עם המטופל ולעקוב אחר מצבו הבריאותי בזמן אמת, צפויה לסייע בתמיכה במטופל לקראת הניתוח ובעת תהליך ההחלמה הצפוי



"בשנים האחרונות התקדם תחום החלפת המפרקים באופן משמעותי והצטרפו פיתוחים טכנולוגים כמו מערכת ניווט, שבאמצעותם אנחנו יכולים לשפר את הדיוק בניתוח ולשחרר מטופל לביתו תוך 6 שעות מרגע הניתוח, תוך הקניית איכות חיים שלא הכיר", מסביר ד"ר בנקוביץ'.



בפיילוט החדש כל מטופל המגיע למרכז יונתן יקבל שעון חכם אשר מתחבר לאפליקציה ומשדר את מדדי המטופל לאורך כל שעות היממה לרופא. כך יוכלו רופאי המרכז לבצע מעקב און ליין אחרי התקדמות המטופל, להזכיר לו את מועד נטילת התרופות, להנפיק בעבורו אישורים והנחיות רפואיות, לעקוב אחר איכות השינה שלו, ואף לקיים עמו צ'אט (שיחוח) און-ליין. בנוסף, האפליקציה משלבת סרטוני הדרכה, שמסייעים למטופל לבצע תרגילי פיזיותרפיה ואף מדווחים לרופא על הצפייה בתכנים, כך שהמטופל יודע שהרופא עוקב אחר כל שלב בטיפולו ויכול להיות רגוע לאורך כל תהליך ההחלמה.



"פיתוח האפליקציה נועד להסיר חששות מהמטופל והיא מלווה אותו לאורך כל תהליך הטיפול כך שהוא אף פעם לא לבד", אומר ד"ר בנקוביץ'. "זהו העתיד של המערכת הרפואית, יש יתרון משמעותי לצוות הרפואי שיכול לעקוב בקלות אחר ההחלמה של כל מטופל, אשר מקבל רפואה טובה יותר ומותאמת אישית המסייעת לו להחלים באופן מיטבי".