מועצת רמת גן אישרה אמש תקצוב של 2.5 מיליון שקלים להפעלת ה"סבבוס" (קווים לתחבורה ציבורית בשבת) במסגרת תקציב העירייה לשנת 2020.


מי שהצביע בעד התקציב הכולל את קווי התחבורה הציבורית בשבת ועורר ביקורת רבה בעקבות כך הוא נציג ש"ס, עורך הדין דוד מנחם, המכהן כסגן ראש העירייה.



שני הנציגים הדתיים במועצה - מנחם בן משה ועורך הדין זוהר ישרים מהאופוזיציה מתחו ביקורת על הצבעתו של נציג ש"ס בעד תחבורה ציבורית בשבת. בן משה אמר: "מה יגיד הרב?" ואילו ישרים אמר, כי "התקציב הרגיל כולל בין היתר את עלות ה'סבבוס' השנתית בעלות של 2.5 מיליון שקלים. צר לי שביום בו מדליקים את הנר השמיני של חנוכה עוברת כזו החלטה שיש בה חושך ציבורי.  עוד יותר היה כואב לי לראות שכל חברי הקואליציה הצביעו בעד תקציב זה. נדהמתי לראות שאפילו חברי לסיעה הצביע בעד זה".



עורך דין מנחם אמר "ברור לחלוטין ולא צריך להיות חכמולוג גדול שאני נגד תחבורה ציבורית בשבת, בדיוק כמו בעבר. אדגיש כי אתמול בישיבת הכספים לא דובר על עניין זה. כשהחלה ישיבת התקציב יצאתי מהחדר וחזרתי  בהמשך וברור שהייתי בעד הקואליציה ונגד האופוזיציה. חבל מאוד שהנואשות של חברי האופוזיציה מביאה אותם לשפל שכזה".



עיריית רמת גן החלה ראשונה להפעיל בסוף יולי את התחבורה הציבורי בשבת, מה שעוורר הפגנות ומחאות. לפני כחודשיים החלו עירייות נוספות כמו תל אביב, גבעתיים ורמת השרון להפעיל גם הן תחבורה ציבורית בסופי השבוע.



עיריית רמת גן תפעיל בסוף השבוע הקרוב ארבעה קווי סבבוס שיכללו שני קווים מרמת גן לת"א בסופי שבוע, שני קווים ייחודיים של תחבורה ציבורית לאירועי ספורט ומקומות שונים בארץ וקו מיוחד למטיילים. עוד תוקצב - הפעלת קו נוסף לכותל המערבי עבור הציבור הדתי בחודש הסליחות, שייצא בשעות הערב.


עם הפעלת התחבורה הציבורית בשבת, הרשת של הקווים תתרחב משמעותית במטרופולין ת"א. הרצליה, בת ים, ראשון לציון וחולון לא תצטרפנה למיזם.