לריסה עמיר, אשתו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, הגישה לרשם המפלגות, עו"ד אייל גלובוס, הצהרה כי המפלגה אותה היא מבקשת להקים לקראת התמודדות בבחירות הקרובות, ששמה "משפט צדק", אינה מתכוונת להצדיק את רצח ראש הממשלה. מוקדם יותר היום החליט הרשם לדחות התנגדות שהגישה ח"כ סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי) לרשימת המפלגה, אך התנה את רישום המפלגה בכך שעמיר תצהיר כי אין בכוונת המפלגה להצדיק את רצח ראש הממשלה. כעת כאמור היא הצהירה על כך.



אמש פרסמה עמיר בדף הפייסבוק שלה את הדברים הבאים: "ובכן, מפלגת " משפט צדק": קיבלתי את ההחלטה אחרי תקופה של לבטים וספקות. אף אחד מאיתנו, חברי הרשימה, לא חלם על קריירה פוליטית. אנחנו מודעים לעובדה שלאחר יציאתנו לדרך, אנו עתידים להתקל בהרבה קשיים ולספוג הרבה לכלוך מכל צד אפשרי. עם זאת, אין לנו ברירה והניסיון האישי שלי של 15 שנות ניסיונות נואשים מלמד על כך.



"בחברה ישראלית שום דבר לא קובע: לא פרסום עובדות, לא קריאות לרחמים , לא פניות למצפון ולא הסתמכות על הזכויות הבסיסיות.  מה שעוב ומה שקובע באמת אלה אך ורק האינטרסים. אני מדברת לא על יגאל עמיר. בבתי הכלא הישראלים נמצאים הרבה אנשים שהורשעו על סמך עדויות שקר, על סמך תיקים תפורים".