גורמים בעיראק הגיבו היום (שני) לתקיפה האווירית של ארה"ב במדינה, המכוונות לעבר יעדים של מליציות שיעיות. "התקיפות מכריחות אותנו לשקול מחדש את מערכת היחסים עם ארצות הברית", מסרה וועידת הביטחון בעיראק בהצהרה שפרסמה. "התקיפות היוו הפרה של הריבונות במדינה. מעשייה של ארצות הברית מבוססים על סדרי העדיפויות הפוליטיים שלהם", מסרה המועצה. בנוסף, ציינו כי "הגנת עיראק, בסיסיה הצבאיים, והגנה על כלל החיילים המוצבים במדינה, היא האחריות הבלעדית של כוחות הביטחון העיראקיים". 



בתגובה לאירועים, שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, נפגש היום (שני) במוסקבה עם מקבילו האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, כדי לדון בפיתוח הקשרים המדיניים והכלכלים בין הממשלים, והתייחס לתקיפה האמריקאית בעיראק, ואמר כי "הקו ההרסני שמובילה ארה"ב שם את ההישגים הדיפלומטים ביחסים עם איראן בסכנה". נשיא איראן, חסן רוחאני, הגיב גם הוא לתקיפה האמריקאית ומסר כי "מדובר בהכרזת מלחמה כלכלית כוללת".



בנוסף, התייחס שר החוץ הרוסי להסכם הגרעין שנחתם עם איראן ב-2015, בעת ממשל אובמה, ואמר כי "רוסיה תדרוש שיתוף פעולה מלא מהשלטונות בוושינגטון ומהאיחוד האירופי, כדי שאיראן תחזור למלא את התחייבותה מהסכם הגרעין". עוד אמר לברוב כי "התקיפות האוויריות בעיראק אינן מקובלות ויש על הצדדים להימנע מכל מתיחות שיכולה להיווצר באזור".



כזכור, אמש הודיע הפנטגון כי ארצות הברית תקפה יעדים של מיליציות פרו-איראניות בעיראק. על פי ההודעה, חמישה אתרים של ארגון כתאב-חיזבאללה הותקפו על ידי כלי טיס. בהודעה שפרסם הפנטגון נאמר כי בין היעדים שהותקפו ישנם מחסני נשק ומבני פיקוד ושליטה. עוד נמסר, כי "התקיפה בוצעה בתגובה למתקפות על בסיסים אשר מארחים את כוחות הקואליציה האמריקאית".