הבוקר (שלישי) נפתח הדיון בפני שלושה שופטי בג"ץ, שעוסק בשאלה האם יוכל בנימין נתניהו להרכיב ממשלה תחת שלושה כתבי אישום שעומדים בעניינו. יש הטוענים כי לבג"ץ אין סמכות לדון בנושא, כיוון שמדובר בשאלה פוליטית וציבורית, ואילו אחרים דווקא מצפים ששופטי העליון יתערבו נוכח א־הסבירות ואי־המידתיות במצב שבו ייאלץ ראש הממשלה לנהל את המדינה, ובמקביל – גם את משפטו. לאחר סיום הדיון, הוחלט כי ההכרעה בנושא תתקיים ביום אחר.

פרקליטת העותרים ציינה בפתח דבריה כי "נקלענו למצב בו הוגש כתב אישום חמור ביותר בנוגע לשלוש פרשות שונות. ההתנהלות הנלמדת היא קשה ביותר עבור נבחר ציבור". עוד הוסיפה כי נדרשת הכרעה ברורה על רקע הבחירות הקרובות: "המערכת הפוליטית כבר דרוכה. נדרשת וודאות משפטית. זו סוגיה נורמטיבית עקרונית. אנחנו מבקשים הכרעה".

בדבריה, אמרה נשיאת העליון חיות לעותרים כי "אין הוראת חוק שמונעת מנתניהו להתמודד בבחירות. אנחנו עדיין לא יודעים מה יהיו תוצאות הבחירות. אחר כך הכדור עובר לנשיא המדינה. יש צומת שהנשיא יצטרך להחליט". עוד תהתה חיות "למה לדון עכשיו ולא בצומת הבאה?" השופט מלצר היה גם הוא בדעתה של הנשיאה. "עדיין לא ברור מדוע להתערב כעת ולא ששיקןל הדעת יהיה בסמכות הנשיא?", שאל מלצר.

נציגו של נתניהו עוה"ד מיכאל ראבילו, אמר: "אנו לא דוחים את העתירה כי היא מוקדמת, אלא כי זה להכניס את ביהמ"ש לשמחק הפוליטי. ביהמ"ש יקר לנו לא פחות מלעותרים".
אתמול אחר הצהריים התרחשה דרמה, לאחר שדובר הליכוד הודיע על הצהרה שראש הממשלה מתכוון למסור בזמן מהדורות החדשות בשעה 20:00, אולם תוכן ההצהרה כלל לא הוזכר בהודעת הדובר. בעקבות כך העריכו רבים כי נתניהו התכוון להתייחס לנושא הבוער של בקשת החסינות. אלא שכעבור 40 דקות בלבד נמסר כי ההצהרה נדחתה "למועד אחר", מה שהפך את ההודעה ואת ביטולה לאירוע פוליטי בפני עצמו. לפי ההערכות, המהלך הצביע על ויכוח פנימי במעגל הקרוב ביותר לנתניהו. יש שהעריכו כי החלטת הביטול התקבלה לאור הדיון הדרמטי שעתיד להתקיים הבוקר בבג"ץ בפני הרכב השופטים בראשות נשיאת העליון השופטת אסתר חיות.
בכחול לבן הגיבו אמש בלעג על הצהרת נתניהו שבוטלה וצייצו: "הוא לא יכול לנהל הצהרה, איך הוא ינהל מדינה?". כך או כך, לנתניהו נותרו שתי יממות לטובת גיבוש וקבלת ההחלטה הסופית בעניין בקשת החסינות מיו"ר הכנסת. גורמים בליכוד בטוחים שאין לתסריט הזה תחליף ונתניהו אכן יבקש חסינות. 

התבטאות ראש הממשלה עצמו בכינוס הליכוד במלון דן פנורמה בתל אביב שלשום מחזקת את ההערכה הזאת: "מה יש ללפיד וגנץ להציע? כלום, נאדה, אפס", אמר אז נתניהו. "הדבר היחיד שמאחד את שלוש המפלגות המוזרות האלה, הגוש ההוא, זה סיסמה אחת: 'רק לא ביבי'. הם כל היום מבלבלים את המוח מול הטלפרומפטר - חסינות, חסינות. אני אודיע תוך יומיים על החלטתי, אבל דבר אחד ברור: חסינות היא לא נגד הדמוקרטיה אלא אבן יסוד בדמוקרטיה".
העקיצה והביקורת של ראש הממשלה כלפי ראשי כחול לבן בולטות בציטוט הזה ולא בכדי: בסביבת נתניהו בטוחים כי נושא החסינות יעמוד במרכז הקמפיין של כחול לבן ושל שאר מפלגות המרכז־שמאל. את קו ההתקפה הנגדי מכינים בליכוד כבר עכשיו, עוד בטרם נודע אם נתניהו אכן יבקש חסינות מהכנסת. 
זאת ועוד: במערכת הפוליטית מסבירים כי אם וכאשר יבקש נתניהו חסינות, ההליך לא יתקדם עד אחרי הבחירות בעוד כחודשיים. מבחינה פרוצדורלית, גם בתקופה הנוכחית, שהיא תקופת הבחירות, קיימת עדיין אפשרות להקים את ועדת הכנסת שתדון בנושא. עם זאת, המהלך טעון אישור של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אחרי מתן חוות דעת של היועץ המשפטי של הכנסת.
רוב חברי הכנסת של הליכוד שנשאלו בנושא החסינות של נתניהו בימים האחרונים ענו בזהירות כי הם יגבשו את עמדתם רק לאחר שתוגש הבקשה ויתקיים דיון, אם וכאשר. אמש השתתפו כאלף איש בלבד הפגנת תמיכה בנתניהו שהתקיימה בכיכר הבימה בתל אביב.