2019 עמדה בסימן של הוצאה כספית גבוהה יותר על תשלומי מסים, חשמל וארנונה, מזון ומסעדות וכמובן תיירות וטיסות לחו"ל - בהשוואה ל־2018. נתוני סיכום השנה נעשו על ידי ויזה כאל ומתפרסמים לראשונה. כאל, המנוהלת על ידי לוי הלוי, נשלטת על ידי דיסקונט והבנק הבינלאומי. היא חולשת על כשליש משוק כרטיסי האשראי. לפיכך, פעילותה משקפת את תמונת המצב של השוק כולו. 
על פי הנתונים, מחזור העסקאות בענף המזון גדל ב־2019 ב־17% לעומת 2018 וכמות העסקאות ב־18%. גובה העסקה הממוצעת נותר ללא שינוי ועמד על 147 שקל. עוד עולה כי בתחום התיירות גדל מספר העסקאות בשל העובדה כי הרבה יותר ישראלים טסים לחו"ל. מנגד, התשלום הממוצע לעסקה ירד בזכות מבצעי המכירות וטיסות הלואו קוסט, וגידול בהזמנות אונליין על חשבון סוכני הנסיעות. גורמים אלו הורידו את המחיר הממוצע לעסקה ב־28% ל־1,372 שקל.
 
נתון נוסף מגלה כי יותר ויותר ישראלים מעדיפים לשלם בכרטיס אשראי, גם עבור עסקאות קטנות. בשל כך, הגובה הממוצע לעסקה ירד ב־ 1.8% ל־220 שקל. לשימוש המועדף בכרטיס אשראי אפילו בסכומים קטנים יש שתי סיבות. הראשונה, כניסתו לתוקף של חוק המזומן המגדיל את עדיפות השימוש בכרטיס. הסיבה השנייה היא העדיפות לכרטיס אשראי על פני הסרבול הכרוך בשימוש בצ'קים. 

שלא במפתיע, מבצעי המכירות הבינלאומיים השונים שנרשמו במהלך חודש נובמבר ופתיחת המשק ליבוא הגדילו ב־29% את מספר העסקאות באינטרנט וב־21% את מחזור העסקאות. הסכום הממוצע לעסקה עמד על 179 שקל.
בתגובה לנתונים אמר מנהל דאטה בכאל איתי חזן כי "ב־2019 אנו עדים להמשך הגידול בשימוש בכרטיסי אשראי ולירידה בסכומי העסקאות. הגידול בשימושים בכרטיס גם בסכומים נמוכים מעיד על האמון שהצרכן הישראלי נותן בכרטיס האשראי ובטכנולוגיות החדשניות".