ב־20.3.2016 קיבלה ממשלת ישראל את אחת ההחלטות המהפכניות שקיבלו ממשלות ישראל בתחום בריאות הציבור – גיבוש תוכנית פעולה לאומית בנושא בריאות וסביבה, תוך שיתוף פעולה בין משרד הגנת הסביבה ומשרד הבריאות. באותה החלטה נקבע, בין היתר, כי מנכ"לי שני המשרדים יגבשו בתוך שנה וחצי תוכנית שתכלול סקירה מקיפה של המפגעים והתנאים הסביבתיים בישראל הגורמים או העלולים לגרום לנזקים בריאותיים, קביעת המלצות לדרכי פעולה, יצירת סדרי עדיפויות לטיפול במפגעים סביבתיים, הגדרת לוחות זמנים ותקציבים ועוד. 
בשוליים מציינת ההחלטה: "בגיבוש ההמלצות יובאו בחשבון ההשלכות הכלכליות והתפקודיות שעשויות להיות להמלצות על המשק". ממידע שהגיע ללשכתה של ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן), עולה כי הצוות המקצועי אומנם לקח עוד חצי שנה, אך סיים לגבש את התוכנית כבר במרץ 2018, שנתיים לאחר החלטת הממשלה - מה שאומר שביוני 2018 לכל המאוחר הייתה אמורה הממשלה לאשר את התוכנית. זה אמור היה להתרחש כשהממשלה והכנסת ה־20 עוד תפקדו במלוא המרץ והסמכויות - חצי שנה תמימה לפני ההחלטה הראשונה של הקואליציה להקדים את הבחירות לכנסת ה־21. 
בתחילת דצמבר הנוכחי שלחה ח"כ חיימוביץ' מכתב לשר להגנת הסביבה זאב אלקין (הליכוד), עם העתק לשר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) ולמנכ"לי שני המשרדים, שבו היא כותבת: "אנו נמצאים הרבה מעבר לתום תקופת שלושת החודשים שנקבעה בהחלטה, אולם התוכנית טרם הובאה לאישור הממשלה. מדוע טרם הובאה התוכנית לאישור הממשלה כפי שהחלטת הממשלה מחייבת אתכם לעשות?". 

ח"כ חיימוביץ'. צילום: יח"צ
ח"כ חיימוביץ'. צילום: יח"צ

יותר משלושה שבועות עברו, וח"כ חיימוביץ', בהיעדר ועדות המפקחות על עבודת הממשלה, טרם קיבלה תגובה. את התוכנית החשובה, היושבת על שולחנם במשך שנה ותשעה חודשים, לא טרחו השרים הנוגעים בדבר להביא - לא לאישור הממשלה, וגם לא לידיעת הציבור. רק לפני מספר שבועות הפנתה ח"כ חיימוביץ' שאלה במליאת הכנסת לשר ליצמן בנוגע לנושא הבוער והשנוי במחלוקת של השלכות על בריאות הציבור בעת תקופת ההרצה של אסדת הגז הפוסילי "לווייתן", ולשר לא הייתה תשובה כלשהי עבורה, משום שמשרדו, באופן אבסורדי, כלל לא מעורב ברגולציה ובאכיפה לגבי קידוחי הגז הפוסילי המזהם. 
שאלנו את משרדי הממשלה אם זאת הסיבה לעיכוב, והם העדיפו לתלות את האשם בתקופת המעבר השלטונית הממושכת, אף שכאמור התוכנית הייתה אמורה להיות מוגשת לממשלה כבר לפני שנה וחצי.
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "כתיבת התוכנית הסתיימה בשנה שעברה. טיוטה של מתווה ליישום התוכנית נמצאת בהכנה אינטנסיבית, והיא תוצג לשר להגנת הסביבה ותוגש עם כינונה של ממשלה חדשה. המשרד ממשיך לפעול באופן שוטף עם משרד הבריאות להפחתת הסיכון הבריאותי ממפגעים סביבתיים". 
תגובת משרד הבריאות: "צוות מקצועי בין־משרדי קידם את התוכנית בהתאם להחלטת ממשלה וסיים את גיבושה רק בתחילת שנת 2019. בשל תקופת המעבר שבה הממשלה מצויה זה זמן רב, קיימים קשיים בקידום התוכנית שהינה בעלת משמעויות רבות".