"ענף התיירות מחייב את העוסקים בו להציע לצרכני החופש והנופש חידושים וחוויות ללא הרף. לא די בחדר מפנק עם מרפסת המשקיפה לים, לא די בארוחת בוקר קונטיננטלית. עלינו להמציא את הגלגל בכל בוקר מחדש", מדגיש אבי דור, מנכ"ל רשת מלונות פרימה, שמתייחס למגמות שאפיינו את ענף התיירות בעשור האחרון ונותן את התחזית שלו להתפתחות הענף בשנים הבאות.
דור מתייחס, בין היתר, לכניסת Airbnbלעולם התיירות כאלטרנטיבה ללינה בבית מלון. "הוא מאפשר חוויית נופש שונה ומיוחדת שבה התייר יכול להיטמע באוכלוסייה המקומית, הוא מתגורר בבית או בדירה באזור מגורים אותנטי. הוא אינו תייר או אורח, אלא תושב 'מן המניין'. Airbnb פועל בכל העולם תחת רגולציה. אצלנו, בישראל, זה עוד לא קורה", הוא מסביר. 
"דבר דומה קרה גם עם האתרים להשוואות מחירים והזמנות. ההשוואה שבהם מתבצעת על ידי הצרכנים, והדירוג מתבצע על ידי גוף אובייקטיבי. המודל הזה נותן אופציה גם למלונות לוקאליים שאינם חלק מרשת וגם ל־Airbnb להיות חלק מההשוואה ולהתמודד באופן שווה, כשהצרכנים יכולים להשוות ולקבל החלטות על פי חוות דעת של גולשים אחרים ועל פי העדפותיהם בנוגע למיקום, איכות השירות, דרכי התחבורה ועוד".

דור מדגיש כי בשנים האחרונות רואים פריחה בתחום מלונות הבוטיק, ומסביר זאת בתרבות השיתוף ברשתות החברתיות. לדבריו, "אם לא שיתפתי שאני נמצא במלון בוטיק יוקרתי – כאילו לא התארחתי במלון. אם שיתפתי – כולם יודעים שאני יכול, שאני מעודכן, וזה הופך אותי לסוג של מוביל דעת קהל". עוד מוסיף דור: "עידן הגלובליזציה, שינה באופן דרמטי את פני ענף התיירות בישראל בעשור האחרון. כולנו חשופים כל הזמן למה שקורה בעולם. כך גם בזכות 'השמיים הפתוחים' אנחנו טסים יותר, רואים יותר וחווים יותר, ואת מה שאנחנו חווים בחו"ל אנחנו מצפים לחוות גם בארץ".
"אני מאמין שנראה יותר רשתות שמציעות חופשות בהתאמה אישית, כלומר - הנופש יוכל להרכיב לעצמו חופשה בתמהיל שמתאים לצרכיו (מספר לילות, זמינות בהזמנות וכד'). במקביל, ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, כך יכולות הפצת המידע נהיו אבסולוטיות, דבר המאפשר למלונאים להגיב מיידית לביקורת הנופשים. רואים כבר עתה התפתחות בבניית מלונות על בסיס ביקורות קיימות ברשת ופחות על בסיס קונספט מלונאי מקובל".