כתב המשפט של חדשות 12, גיא פלג, בחר את רגע העשור החולף, והוא קשור, איך לא, לראש הממשלה בנימין נתניהו, ולתסבוכת המשפטית שבפניה הוא עומד. 



"שנים על גבי שנים שאני מסקר את תחום המשפט", סיפר פלג, "ליוויתי את המשפטים הגדולים, הכי גדולים. החל מהרשעתו של דרעי, זיכויו של ליברמן, חקירת קצב, וכניסתו לכלא. חקירות אולמרט, עדת המדינה זקן, ההקלטות, ההרשעה וכניסתו לכלא של אולמרט". לא רק על תיקים של אישי ציבור דיווח פלג, "אני נפלתי מהכיסא כשהתברר שדודו טופז נעצר והוא זה שעמד מאחורי תקיפת בכירי 'קשת'. כל פעם אמרתי לעצמי שדבר כזה לא היה, שזה שיא הסיקור, שיא החקירה, ואז החלו חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו".



"בעניין המתנות לא נפלתי מהכיסא. חיבתם של הזוג נתניהו למתנות הייתה חדשה ישנה בעבורי", הודה פלג, "אבל אז הגיע תיק 2000 ואיתו ההקלטות. רגע העשור שלי הוא הרגע בו שמעתי לראשונה, לפני למעלה משנתיים, את הקלטות ביבי־נוני. את המוציא לאור העוצמתי של 'ידיעות אחרונות' אומר לנתניהו 'סגור לי את הפינה עם ישראל היום ואדאג שתהיה כאן ראש ממשלה כמה שרק תרצה'. מי האמין שראש הממשלה החריף הזה, החשדן, המתוכנת יקליט את עצמו במו ידיו מבצע עבירה פלילית לכאורה".



עוד הוסיף פלג: "מי האמין שההקלטות האלה יגיעו למשטרה. מי העלה על הדעת שיום אחד ראש ממשלת ישראל יואשם בקבלת שוחד. שיוגש כנגד ראש ממשלה מכהן כתב אישום תחת הכותרת 'מדינת ישראל נגד ראש ממשלת ישראל'. אני לא האמנתי. האם יהיה רגע משפטי־ציבורי דרמטי גדול יותר ומשמעותי יותר, אולי מעציב יותר? מי יודע".