טירונות למתכנתים: על פי הערכות, קיים בישראל מחסור של אלפי עובדים בענף ההייטק. אחד הפתרונות לבעיה הגיע בדמות סיירות תכנות (בוטקאמפים), המכשירות עובדים בחודשים ספורים בלבד.

מדובר במודל הנתמך על ידי רשות החדשנות הישראלית, שלפיו אקדמאים אשר עוברים מבחני התאמה, מצטרפים לתוכנית לימוד אינטנסיבית מאוד ומעשית מאוד למשך מספר חודשים, שבמהלכם לומדים ומיישמים בצורה מעשית מבוקר עד ערב. רבות מהחברות מציעות את המסלול בחינם, ואף משלמות ללומדים במהלך ההכשרה. בתום הקורס העובד מועסק דרך החברה לתקופת זמן מוגבלת אשר לה התחייב מראש. 

אחת החברות הבולטות בתחום היא Infinity Labs R&D מבית מטריקס המציעה תוכנית הכשרה מהפכנית למקצועות בתחום פיתוח התוכנה שהוכרה על ידי הרשות לחדשנות. ההכשרה מתבצעת במשך כשבעה חודשים בקבוצות קטנות של עד 14 במעבדה, ומועברת על ידי מפתחים מצוותי המו"פ של Infinity Labs R&D וללא תשלום כנגד תקופת התחייבות.

סטיבן הררי, מנכ"ל שותף ומייסד Infinity Labs R&D, מודה שאומנם לא כל אחד מתקבל לתוכנית, אבל מי שיוצא למסע סולל לעצמו קריירה במקצוע מתגמל. "בוגרי התוכנית מקנים לעצמם את היכולת והכלים להשפיע באמצעות פיתוח תוכנה של מערכות ומוצרים על מאות מיליוני בני אדם בעולם". 

Infinity Labs R&D משלבת בהייטק בכל שנה יותר בוגרים מאשר פקולטת מדעי המחשב של הטכניון ומעסיקה לטובת התוכנית: אנשי גיוס ו־HR, פסיכולוגים ארגוניים, צוות מנטורים ואנשי מקצוע מהתעשייה מהשורה הראשונה.

חברת דבליפ מציעה מסלול בוטקמפ ייחודי בן עשרה שבועות לתחום ה־DevOps שממומן כולו על ידי החברה. תחום ה־DevOps נחשב לאחד החמים, המתגמלים והמתפתחים כיום בהייטק. בעזרת תהליך ההכשרה האינטנסיבי, שכולל תוכנית לימודים מעמיקה, יכולים בוגרים שיימצאו מתאימים להיקלט לעבודה בדבליפ כמומחי DevOps. מנכ"ל דבליפ, דורי כפרי, מסביר שההכשרה מיועדת ל"האקרים" ובעלי תשוקה וניסיון מוכח בכתיבת סקריפטים, יכולת פתרון בעיות טכניות, למידה עצמית ואנגלית טובה. "אותנו לא ממש מעניין מה כתוב לעובדים בקורות החיים וכמה הזדמנויות חמקו מהנרשמים עד כה. אנחנו מחפשים את הפוטנציאל והרצון להירתם לארגון שמבקש להיטיב עם האנושות והקהילה הקרובה שבה הוא פועל".

עוד חברה בולטת בתחום היא Experis מקבוצת Manpower שזכתה גם היא במכרז של רשות החדשנות להפעלת "סיירות תכנות", והכשירה במסגרתה בשנים האחרונות מפתחי תוכנה לתעשיית ההייטק.
החברה מפעילה את תכנית Experis Academy שהכשירה מאות מפתחי תוכנה ואנשי  הייטק ומתחייבת להעסיק או למצוא עבודה לכל בוגרי התוכנית, אותם היא מסננת ובוחרת בקפידה. 
בין התחומים בהן פועלת החברה: הסבה להייטק בקורסי פיתוח תוכנה במסלול C/C++ & Python , הסבה לתחום האנליטיקה במסלולי BI, ו-Data Science והסבה לתחום הבדיקות והאוטומציה במסלול QA & Automation.

לפי נתוני חברת see.V, המתמחה בגיוס טאלנטים בתחומי התוכנה לסטרטאפים ולחברות הייטק, ברבעון השלישי של 2019 השכר הממוצע במקצועות התוכנה עמד על 28,450 ש"ח לחודש, עלייה מתונה של 1% ביחס לרבעון הקודם כמו גם ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

מנהלת גיוס ב־see.V, דניאל יוגב, הדגישה: "שוק ההייטק ממשיך להתנהל כמו שהתרגלנו, והתחרות על המועמדים אגרסיבית מאוד. בנוסף לכך, אנחנו מתחילים לראות שינוי מגמה ברף הדרישות של החברות. מצוקת המועמדים בשוק מובילה לכך שחברות מוכנות יותר להתגמש לגבי הניסיון וההשכלה של המועמדים".