החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להגיש בקשת חסינות מפני העמדה לדין גרמה לסערה במערכת הפוליטית. נכון לעכשיו, יש למתנגדי הבקשה רוב, זאת לאחר שישראל ביתנו הודיעה כי היא מתנגדת לבקשה. בליכוד תקפו את ליברמן בטענה שהוא "שם לעצמו למטרה להפיל את נתניהו בכל מחיר".

הבוקר (חמישי) הסביר יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן את עמדתו בנושא בראיון לגלי צה"ל. "לנו היה ברור מראש שברגע שנתניהו יגיש בקשת חסינות לא תהיה ברירה אל להקים ועדת כנסת ולהודיע בפומבי שנתנגד לבקשה", אמר השר לשעבר. "עד הגשת הבקשה לא היה טעם להתעסק בזה, אבל עכשיו אין ברירה וכל אחד יצטרך לנקוט עמדה ברורה". 

ליברמן חזר על עמדתו, לפיה אין לו בעיה שנתניהו ימשיך לכהן כראש הממשלה גם במהלך משפטו, כפי שקובע החוק: "אני התנגדתי לחוק הזה, אבל כל השמאל והמפלגות הערביות תמכו בו. אי אפשר לכבד רק חוק שמתאים לך. אנחנו מכבדים את החוק גם אם התנגדנו לו". 

לדברי יו"ר ישראל ביתנו, בעצם הבקשה, נתניהו יוצר תקדים מסוכן שמעולם לא היה. "אי אפשר להשאיר מהלך כזה ללא מענה. זה לא נכון משום בחינה", הוסיף.

בתשובה לשאלה האם לא ראוי שוועדת הכנסת תאזין לטיעונים של ראש הממשלה, אמר ליברמן כי "ועדת הכנסת לא יכולה להיות בית משפט. היא לא בוחנת ראיות וטיעונים, אלא האם כתב אישום הוגש בצורה נקייה ולא בחוסר תום לב. תפרו תיק או לא". 

לגבי החשש שיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שצריך לאשר הקמת ועדת כנסת, ימנע זאת מסיבות פוליטיות, אמר ליברמן כי הוא רוצה לחכות לשובו מחו"ל: "הוא אמור להיות בכנסת ויקיים פגישות. בואו נמתין בסבלנות". לדבריו הוא לא מתחרט שסירב להצעת כחול לבן למנות יו"ר כנסת חדש במקום אדלשטיין: "פעלנו באופן ממלכתי". 

לבסוף, התייחס ליברמן לבחירות שיתקיימו בדיוק בעוד חודשיים: "ברור שהבלוק הימני לא קיים. גם החרדים לא מסתירים את זה ואומרים את זה בפה מלא. לא בטוח שתוצאות הבחירות יהיו קרובת לסקרים. בכל מקרה תהיה הכרעה לאחר הבחירות. לא ניתן להתגלגל למערכת בחירות רביעית".

לדבריו, "יש גוש שמאל בראשות גנץ, גוש ימני-משיחי בראשות נתניהו ויש גוש של אנשים אחראים שהוא אנחנו".