אז מי היה שם במצעד האיוולת על השטיח האדום, אמש בערב הפתיחה של עונה 10 של האח הגדול? כמה נשים יפות שהן חברות במועדון שרק עבות השפתיים יכולות להתקבל אליו, ואף לא גבר חתיך אחד לקינוח. לאן לעזאזל נעלמו כל יפי הבלורית והתואר החסונים והתמירים של פעם? אולי צריך לייבא אותם מחו"ל?

אם לשפוט לפי החומר האנושי שנכנס אתמול לבית, לא נראה שזה הולך להיות להיט. "רשת 13" לא הפסיקה להבטיח בימים האחרונים שערב כזה עוד לא היה וחובה להישאר בבית בשביל לצפות, ומה קיבלנו?

תקווה גדעון, מסעדנית ממוצא אתיופי שתשתתף במשימה סודית ותיכנס לבית מחופשת לאישה בהריון מתקדם, כאילו שקשה יהיה להבחין שהיא כל הזמן מחזיקה את הכרית מתחת לשמלה שלא תיפול. ממתי ראיתם אישה בהריון אמיתי שצריכה להחזיק את הבטן שלה שלא תיפול?

חגית היימן, חוזרת בשאלה מבני ברק שעדיין שומרת מצוות אך לבושה כחילונית, שנכנסה לפריים כשהיא מדדה על עקבים כל כך גבוהים ודקים שצריך לעבור מסע אימונים מפרך על מנת ללמוד לצעוד עליהם. העניין לא צלח לה והיא כמעט החליקה על הבלטות. החווייה הייתה כל כך טראומתית, שהיא נכנסה לתוך הבית משתנקת מאימה כאילו היא נכנסת למאורת השטן.

ליאור דואק, יהלומן צעיר שלא רוצה להצטייר כפלצן מכפר שמריהו, אך לא שוכח לציין שאבא שלו עשיר. וכדי שלא נתבאס בגלל הגרעון הממשלתי העצום ודו"ח העוני המביש, דאג האח להזכיר לנו שעדיין לא חסרים עשירים בארצנו, והנה נכנס דייר נוסף, אדם אליוף, שאף הוא תכשיטן אמיד העונד בגאווה רבה על גופו תכשיטים בעלי ערך של 100 אלף שקלים. למה הם נכנסו לבית? אין לי מושג וגם לא אכפת לי.

וכך אני יושבת מול המסך ומחכה בשעמום גובר והולך למישהו שיביא את הפאנץ' ליין או את השינוי המיוחל, ובמקום זה, הגיעה אמילי פרי, אימא לשלושה שחושבת שפעם היא הייתה הברווזון המכוער, שהפך לברבור יפה, והיום בגיל 35 היא "כוסית" על וגם על זה אפשר להתווכח. והיא רוצה להתחתן רק בשביל לעשות תיקון כי היא נראתה כמו פיגוע ביום חתונתה. 

גם אבא של טילטיל, יוסי אורפלי, גרסת יוסי בובליל האבודה, רצה לזכות בתהילת עולם כמו בנו, והוא נכנס כדייר. האמת? לא הבנתי מילה ממה שאמר, אבל עדיף כך, מאשר להקשיב לאחרים אומרים דברים שלא בטוח שהם מאמינים בהם. כמו שזו-ארץ ולירון ויצמן לא באמת מאמינים שהם מוכרים לנו פה איזושהי תוכנית ברמה, או פרק שעוד לא נראה, למרות שהם מעמידים פנים שהם מתלהבים שחבל"ז.

גיא זו-ארץ שנהיה לאחרונה היפסטר כמו אהוד ברק, בגלל הזקנקן, הודיע שלתוך הבית עומד להיכנס הבן של. כבר חשבתי שמדובר בבן של נתניהו. זה הרי היה יכול להיות שוס אמיתי, כי הוא היה מראה שם לכולם מהיכן משתין הדג. ואז שוב נפילת מתח. מי שנכנס היה רונן פייגנבוים הבן של הכדורגלן שעייה פייגנבוים, ורוב הזמן הוא בכה בראיון בגלל מצוקה כספית שנקלע אליה בעבר. למה הוא נכנס לבית האח? כנראה בשביל לאפות לחם לדיירים כי הוא הכי אוהב לאפות.

ואז לפתע, הופיעה יעל פפר, אחת מנשותיו לשעבר של גואל רצון. היא סיפרה שהיא הייתה מפלצת בתקופה שהייתה אשתו, ואילו היום היא נכנסת לבית האח בשביל להוכיח לכולם שגם לה יש נשמה. כאילו שזה מעניין את מישהו. טוב, לפחות היא לא בכתה והאמת גם קצת ריגשה וסיקרנה. 

בשלב זה כבר כל כך התעייפתי, שלא ממש הקשבתי למה שסיפרה רות אלבז ממוצא מרוקאי שמגדירה עצמה כשמאלנית והיא תסריטאית במקצועה. גם לא כל כך הקשבתי לאסיף אלקיים הדייר שאף הוא עוסק בכתיבה, והתמקדתי יותר בעיניו שנראו כאילו צבע אותן בטוש בצבע טורקיז. זכור לי שהוא מלמל משהו בקשר לאיבוד הזהות שלו שהוא מקווה למצוא בבית האח.

אסיף אלקיים. צלם : אריאל שלום
אסיף אלקיים. צלם : אריאל שלום

אה, והיה גם את גד פניבילוב מעדות הקווקז שחושב שאישה מקומה במטבח ועוד אמירות שובינסטיות משעשעות, וירדן אדרי, עוד אחת ממועדון נשות השפתיים שלומדת אוצרות, והיו שם עוד שפתיים של מישל מיכייב, המצילה היפהפיה בבריכה, שאין לה כוח לכלום ובטח לא לאנשים טובעים שצריך להציל. היה גם לוחם קרבי לשעבר, ניר אבישי כהן שהפך בבוא הזמן לדובר של "שוברים שתיקה" ויהפוך במהרה לשנוא על הצופים, ולצורך משימה סודית התחפש למתנחל. האם יהיו ניצוצות בינו ובין אסיף הימני? אל תבנו על זה.

הבליץ האמיתי של פתיחת העונה, אפילו יותר מאורן חזן שאומרים שהוא עומד להיכנס בשבת, היה חדר השינה שיש בו מיטה ענקית אחת שעליה יישנו כולם. משם אולי תיפתח הרעה, אז יש עוד מקום לתקווה.