הריאליטי "האח הגדול", חוזר ובגדול! מיד אחרי פתיחת העונה החדשה ב"רשת 13", צמד המנחים לירון ויצמן וגיא זו-ארץ סיפרו ל"מעריב אונליין" האם הם הספיקו לבחור פייבוריטים, מה הם חשבו על המפלה של המתחרה "2025" של "קשת 12", וכיצד הם מתכוונים לגרום לפורמט שהוביל את טבלאות הרייטינג לפני פיצול ערוץ 2, לחזור להיות מדורת השבט של ישראל.

יש לכם כבר פייבוריטים?

זו-ארץ: "אתה לא יכול לגבש דעות, אתה רואה מגוון של אנשים, כל אחד מעורר אצלך משהו, אבל זה שלב התחלתי מאוד. ממה שראיתי הערב - 'וואו', זה רק עשה לי עוד יותר סקרנות להמשיך ולראות את האנשים הספיציפיים האלו, כי איך אומרים: 'כל אחד הוא עולם'".

בשנה שעברה, אחרי 18 שנים, בפורמט ירד בבריטניה, שם הוא היה מאוד חזק. איך אתם מתכוונים לשמור על הכוח של הפורמט?

ויצמן: "תשמע, עשיתי הרבה פילאטיס. עבדתי מאוד קשה. גיא רץ בחמש בבוקר כל יום, ואנחנו בכושר, ואנחנו בשיא שלנו, למקרה שפספסת, ואנחנו נעשה את זה. עניתי לך על מה ששאלת?"

מה אפשר לחדש?

זו-ארץ: "יש תמיד מה לחדש, גם בעונה הזו - כבר טוויסט מטורף שלא היה עדיין, ולא היה ב'אח הגדול' מעולם. ראינו את זה תוך כדי, באולפן, ברגע שאמרנו שנכנסת מישהי שקיבלה משימה לשחק כאילו היא בהריון, כל הקהל אמר 'אהה', ורצה לראות את זה. אז העבודה של התוכן, של המערכת, זה לייצר עוד עניין ועוד סקרנות, טוויסטים, שהעונה הזו תהיה עוד יותר חזקה ותתפוס כמה שיותר לבבות". 

עם יד על הלב, שמחתם כשראיתם את התוצאות של המתחרה, "2025", ברייטינג?

ויצמן: "ממש לא, מה יש לשמוח? כולנו עובדים בתעשיית הטלוויזיה, לכולנו חשוב שהכל יצליח ושלכולם תהיה עבודה. יום אחד אתה פה ויום אחד אתה שם. ממש לא, מה פתאום".

זו-ארץ: "שמחה לאיד זה משעמם"

ויצמן: "האמת שאני ממש לא מבינה אנשים בתעשיית הטלוויזיה שיש להם שמחה לאיד, זה לא מובן בעיניי. באמת, זה הזוי בעיניי".

מהפורמט הזה, על כל ליהיא גרינר שבונה מזה קריירה יוצאים הרבה אנשים שלא תמיד זה מצליח להם, ולפעמים חוזר אליהם כחרב פיפיות. יש פה חלומות שלא יתגשמו?

זו-ארץ: "נחיה ונראה. ימים יגידו, אנחנו מאחלים לכולם בהצלחה, ואני מאוד אוהב את הקאסט שלנו ומאמין בו".

ויצמן: "לגמרי!"