ניתוח אף מאופיין כפעולה קוסמטית המשנה את מראה הפנים. מטרתו העיקרית הינה שיפור צורתו החיצונית להשגת מראה טבעי ביחס לתוואי הפנים. המראה של האף נקבע מצורתן של עצמות האף והסחוסים המשפיעים על רוחבו, גודלו ומידת סלידתו. ניתוח אף הפך לפופולרי והמבוקש ביותר מבין הניתוחים הפלסטיים. נשים וגברים כאחד מוטרדים ממראהו הבולט והדומיננטי ובוחרים לשפצו בתקווה ליהנות מהופעה אסתטית ומושכת יותר.

בעיות המצריכות פתרון כירורגי מלבד הבעיה האסתטית

80% מאוכלוסיית העולם סובלת מסטייה כזו או אחרת של מחיצת האף על רקע גנטי מולד, גם אם אינם מורגשים קשיי נשימה. קשיים אלו, נגרמים לרוב על רקע סטיה של מחיצת האף לצד מסוים או שילובם לשני הצדדים.

רקע קצר על הליך הניתוח

ברוב הניתוחים מבוצעים חתכים בחלקם הפנימי של הנחיריים אם כי במקרים מיוחדים יתווסף חתך בקולומלה (הרקמה שבין הנחיריים). חתכים אלו, מאפשרים למנתח לגשת לשלד האף, המורכב בחלקו התחתון מסחוסים ובחלקו העליון מעצמות על מנת לעצב ולשנות את צורת האף בהתאם לצורך.

קיימות שתי שיטות נפוצות לניתוחי אף: האחת, השיטה הסגורה והשנייה, השיטה הפתוחה. הנקבעות בהתאם לצורתו של האף. בחירת השיטה תלויה במרחב תמרונו של המנתח על מנת לאפשר לו שליטה מרבית בהארכת או עיבויו של האף במידת הצורך.

מה הגיל המתאים לניתוח

מומלץ לבצע את ניתוח האף מגיל 16 ומעלה, לאחר הגעה לבגרות נפשית ולכמעט סיום התפתחותו של האף (90% מהתפתחותו). ישנם מקרים בהם הוא מהווה גורם לבעיות חברתיות, כאן מומלץ להיוועץ עם פסיכולוג לקבלת המלצה לביצוע הניתוח בתקופה מוקדמת יותר.

נכון, אין גיל מבוגר מדי לביצוע ניתוח אף, יחד עם זאת חשוב לקחת בחשבון את זמן הריפוי עם עלייתו של הגיל. עורו של אדם מעל גיל 40 מאופיין בכושר התכווצות נמוך שבא לידי ביטוי בהחלמה איטית ומורכבות גבוהה בהתאמתו לפנים.

בחירת מנתח אף

הניתוח מבוצע על ידי רופאי אוזן גרון וכן גם מנתחים כירורגים פלסטיים המאושרים על ידי משרד הבריאות לבצע ניתוחי אף קוסמטיים ו/או כירורגיים.

על כן יש לקחת בחשבון מספר גורמים:

1. ניסיון: לד"ר צרפתי מוניטין מעל 30 שנה בניתוחים כירורגיים, פלסטיים וכן גם כאלה המשולבים. ניתוחי האף שביצע סייעו לאלפי נשים וגברים כאחד לפתור בעיות רפואיות עם קשיי נשימה ולשדרג את המראה החיצוני שלהם.

2. המלצות: גם כאשר אובחנה בעיה נשימתית, אל תקלו ראש בדבר. ישנם הורים המביאים עימם למרכז הרפואי, את ילדיהן מתחת לגיל 14 על מנת שיעברו ניתוח אף. הניתוח לא מתאים בכל גיל, על כן, יש לפנות אלינו ולקבל חוות דעת מקצועית ומקיפה בנדון.

3. ציפיות: מומלץ להגדיר בפניו של הרופא את טווח הציפיות בהתאם לסוג הניתוח אותו בחרתם. תשובותיו ימנעו מכם תהיות ואכזבות בהמשך הדרך.

במרכז הרפואי של ד"ר צרפתי, שמים את דגש רב בטיפול האישי והמקצועי, עד לקבלת התוצאה הרצויה. כל ניתוח מבוצע בסיוע של צוות תומך עם ניסיון רחב ועשיר. המוניטין ארוך השנים של ד"ר צרפתי והשאיפה למצוינות מדגישה את מחויבותו הרבה לבטיחות, לנוחות והסיפוק האולטימטיבי שלכם. האף נמצא במרכז הפנים שלנו ובהתאם לכך מהווה את כרטיס הביקור שלנו.