מאות נהגי מוניות מחו היום (חמישי)  כנגד החובה להצטייד עד 1 בינואר במונה חדש, שמבוסס על חישוב מחירים שונה, וחסמו לתנועה את כביש 1 ממחלף נתב"ג למחלף שפירים. לאחר כשעתיים של חסימה הכביש נפתח לתנועה.

עשרות נהגי מוניות נסעו בשיירה איטית וגרמו לשיבושי תנועה כבדים בכל האזור. שוטרים ממשטרת התנועה ניסו לכוון את התנועה לנסיעה בנתיבים שלא נחסמו, אבל העומסים היו כבדים יותר גם בדרכים החלופיות.

"נמשיך במחאה עד שיבטלו את הגזירה של המונה החדש", הזהיר יו"ר האיגוד הארצי של נהגי המוניות יהודה בר-אור, והוסיף: "מאות נהגי מוניות שהתקינו אתמול את המונה החדש וראו את ההפסדים הכבדים לעומת התעריפים במונה הקודם, יצאו למחאה וזו רק ההתחלה. נהגי מוניות שיתקינו מונים ויראו כמה כסף הם מפסידים ייצאו למחות".

לטענתו, המונה החדש גורם לירידה של כ-30% בהכנסות בנסיעות בינעירוניות. "במשרד התחבורה הבטיחו לנו שהמונה החדש יביא להתייקרות של 6.4% בנסיעות עירוניות ולהפחתה של 6.4% בנסיעות מחוץ לעיר, אבל מה שקרה הוא שבנסיעות העירוניות העלייה בקושי מגיעה ל-6% ובנסיעות הבינעירוניות במונה החדש התשלום של הנוסע פוחת בכשליש", הוא טען עוד – "זו פגיעה קשה בפרנסה של נהגי המוניות, שלא יוכלו לעמוד בה".

לדבריו, בכבישים נעות כיום כ-25 אלף מוניות ומספר הנהגים מוערך בכ-40 אלף. "פוגעים בעשרות אלפי משפחות", הוא טען עוד.

המונה החדש מפחית משמעותית את "קפיצות העדכון" במהירות של למעלה מכ-50 קמ"ש, שלרוב נוסעים בה בכבישים בינעירוניים.

"נהג מונית שנסע אתמול עם שני המונים (החדש והישן) מראשון לציון, קיבל הפרש של כ-50%. במונה החדש הנסיעה עלתה לנוסע כ-600 שקל ובמונה הישן – כ-400 שקל בלבד", אמר עוד בר-אור.

לטענתו, השבוע הובטח על ידי בכירים במשרד ראש הממשלה שהטענות של נהגי המוניות ייבדקו ותוקם ועדה מיוחדת, אבל בפועל משרדי התחבורה והאוצר חתמו על הצו החדש, המחייב את התקנת המונים החדשים.

לדברי הנהגים, המונה החדש יביא להורדה בהכנסות שלהם. המונה החדש אמור לפעול בשני תעריפים - תעריף יום ותעריף לילה, שבת וחג. לפי נתוני משרד התחבורה, מחירי הנסיעה הבין-עירונית עשויים לרדת בכ-6.7%, בעוד שמחירי הנסיעה העירונית עשויים לעלות בכ-13%. נהגי המוניות טוענים שמבדיקות שערכו בפועל, מחירי הנסיעה העירונית לא ישתנו, ואילו מחירי הנסיעה הבין-עירונית יוזלו בשיעור של 30%.

מאות נהגי מוניות שבתו ביום שני החל מ-10:00 בבוקר. הם יצאו לשיירת מחאה ונסיעה איטית לאורך רחוב אבן גבירול, עצרו וחסמו את צומת עזריאלי למשך כ- 25 דקות, והמשיכו משם בנסיעה איטית עד לרידינג שבצפון ת"א, שם התקיימה אסיפת הסברה.

ההפרש בין המונים החודש ובחודש שעבר, קרדיט: מטה מאבק נהגי המוניות
ההפרש בין המונים החודש ובחודש שעבר, קרדיט: מטה מאבק נהגי המוניות