רשם המפלגות, עו"ד אייל גלובוס, אישר הערב (חמישי) את רישומה של מפלגת "משפט צדק" בראשות לריסה עמיר, רעייתו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, לבחירות 2020, לאחר שקיבל את תצהירה כי אין במטרות המפלגה ו/או בפעולה מפעולותיה משום הצדקה לרצח ראש ממשלה.

הרשם ציין בהחלטה, אשר דוחה את ההתנגדות לרישום המפלגה, כי טיבה של דמוקרטיה שהיא מאפשרת לרעיונות שונים להישמע, כאשר בשל החשש לפגיעה בזכויות יסוד בסיסיות יימנע רישום מפלגה רק במקרים קיצוניים.

חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי) התייחסה להחלטה בחשבונה בטוויטר: "מפלגת 'יגאל עמיר' תתמדד בבחירות. למה? כי 'אין שום דבר במצע שלה שמביע תמיכה בעמיר'. זאת החלטת רשם המפלגות בתגובה לעתירה שלי, שדרשה לפסול את הביזיון הזה. הרוצח השפל שהביא לפגיעה הכי אנושה בדמוקרטיה רוצה להגיע לכנסת כדי להשתחרר מהכלא. אמשיך להילחם ברפש הזה עד שיבין שאין לו סיכוי".

כזכור, בתחילת השבוע דחה הרשם התנגדות שהגישה חה"כ שפיר לרשימת המפלגה, אך התנה את רישום המפלגה בכך שעמיר תצהיר כי אין בכוונת המפלגה להצדיק את רצח ראש הממשלה. עמיר אכן הגישה את התצהיר כעבור מספר שעות.

בתחילת השבוע פרסמה עמיר בדף הפייסבוק שלה את הדברים הבאים: "ובכן, מפלגת "משפט צדק": קיבלתי את ההחלטה אחרי תקופה של לבטים וספקות. אף אחד מאיתנו, חברי הרשימה, לא חלם על קריירה פוליטית. אנחנו מודעים לעובדה שלאחר יציאתנו לדרך, אנו עתידים להתקל בהרבה קשיים ולספוג הרבה לכלוך מכל צד אפשרי. עם זאת, אין לנו ברירה והניסיון האישי שלי של 15 שנות ניסיונות נואשים מלמד על כך.

"בחברה ישראלית שום דבר לא קובע: לא פרסום עובדות, לא קריאות לרחמים , לא פניות למצפון ולא הסתמכות על הזכויות הבסיסיות.  מה שעוב ומה שקובע באמת אלה אך ורק האינטרסים. אני מדברת לא על יגאל עמיר. בבתי הכלא הישראלים נמצאים הרבה אנשים שהורשעו על סמך עדויות שקר, על סמך תיקים תפורים".