ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להחלטת בג"ץ למחוק את העתירה בעניין כשירותו להרכיב ממשלה בעקבות כתבי האישום נגדו. "בית המשםט נהג נכון בכך שהוא דחה את העתירה, אבל שיהיה ברור - אני חושב שלא צריך לדון בזה בכלל כי הבחירה מי ינהיג את העם היא בחירה של העם בלבד ולא של אף אחד אחר", אמר נתניהו, ששוהה כעת באתונה על מנת לחתום על הסכם הנחת צינור הגז. 

בעתירה שהגישו 67 אנשי רוח ואנשי ציבור, התבקש בג"ץ לאסור את האפשרות שתוטל הרכבת ממשלה על חבר כנסת שהוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות הנושאות עמן קלון, כשברור כי הכוונה היא לנתניהו.

הרכב השופטים בראשות הנשיאה אסתר חיות ציין בנימוקיו: "על פי חוק יסוד: הממשלה, הנשיא הוא הגורם המוסמך להטיל על אחד מחברי הכנסת את מלאכת הרכבת הממשלה. מטבע הדברים, משהבחירות טרם התקיימו וטרם נודעו תוצאותיהן, הנשיא טרם נועץ בנציגי הסיעות וטרם נדרש לשאלה שמציבים העותרים. על כן, גם אם השאלה המשפטית כשלעצמה היא שאלה נכבדה, היא תיאורטית בעיקרה ואינה נדרשת להכרעה בשלב זה".

עוד הוסיפו השופטים: "העותרים רואים בהסרת אי הוודאות בסוגיה המשפטית כחזות הכל. ואולם, בהקשר זה יש לזכור כי על פי שיטת הבחירות הנוהגת בישראל, ההצבעה היא לרשימות מפלגתיות ולא בחירה ישירה במועמדים לראשות הממשלה, וכי המשיב כשיר להתמודד בבחירות הקרובות בראש רשימת המשיבה בהיעדר מגבלה בחוק האוסרת עליו לעשות כן, תהא אשר תהא ההכרעה בסוגיה אשר הועלתה בעתירה".