פרקליטיו של בנימין נתניהו, עו"ד עמית חדד ועו"ד יוסי כהן, פנו היום (חמישי) לוועדת ההיתרים בבקשה מחודשת למימון הוצאותיו המשפטיות של ראש הממשלה. המבקר אנגלמן החליט למנות לדיון את שתי יושבות ראש ועדת ההיתרים, השופטות בדימוס נחמה מוניץ ושולמית דותן ולצדן נציג ציבור, ישראל תיק.

בקשה זו של נתניהו מגיעה לאחר שביוני האחרון דחתה הוועדה את בקשתו למימון הוצאותיו על ידי מקורבו ספנסר פרדרידג' לאחר שנתניהו סירב לפרט בפני הוועדה את פירוט הצהרת ההון שלו.

אנגלמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אנגלמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על פי נהלי ועדת ההיתרים, בקשת נתניהו תועבר לחברי ועדת ההיתרים שיחליטו בדבר המשך הטיפול בבקשה והאם חל שינוי מהותי שאכן מצדיק דיון מחודש בנושא. 

ממבקר המדינה נמסר כי "הוועדה למתן היתרים פועלת ליד מבקר המדינה ואינה כפופה בהחלטותיה אלא למרות הדין. פעילויותיה של הוועדה וסמכויותיה מעוגנות בפרק ד' לכללים למניעת ניגוד עניינים של שרים וסגני שרים. במסגרת עבודתה הוועדה רשאית לסרב למתן היתר לאי קיום כלל מהכללים, לתת היתר או לתת היתר מותנה, אם הדבר נראה לה מוצדק בנסיבות המקרה ותקין מבחינה ציבורית. עוד נקבע כי תוקף ההיתר לא יעלה על תקופת כהונת הממשלה. הכללים מעניקים לוועדה סמכות לבטל היתר או לשנותו בהתאם לנסיבות".