עוד קורבן של השפעת: תינוק כבן שנה פונה לבית החולים הדסה הר הצופים ביום שני כשהוא ללא רוח חיים וצוות הרופאים קבע את מותו. מתוצאות הבדיקות שבוצעו על ידי צוות בית החולים, התברר היום (שישי) כי התינוק נפטר בביתו ככל הנראה מסיבוך של מחלת השפעת. התינוק ומשפחתו לא חוסנו.

אתמול נפטר גבר בן 40 בבית החולים שיבא בתל השומר מסיבוך של מחלת השפעת. הוא הועבר לפני כשבועיים מבית החולים אסף הרופא לבית החולים שיבא, שם נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו.

תחלואת השפעת גבתה עד כה את חייהם של 16 חולים (כולל היום). לפי הדוח האפידמיולוגי האחרון של משרד הבריאות מאושפזים כעת במחלקות לטיפול נמרץ בבתי החולים בארץ 118 חולים במצב קשה לאחר סיבוכי שפעת, מתוכם 37 ילדים.

בחורף אשתקד אושפזו במצב קשה בשלב זה של העונה 57 חולי שפעת, מתוכם 20 נפטרו, ובשנה שלפני כן  108 חולים קשים מתוכם 51 פטירות. במשרד הבריאות הדגישו אתמול כי "השנה שונתה שיטת הדיווח על חולים קשים, דבר הצפוי להעלות את שיעור הדיווח".

לגבר שנפטר אתמול ב"שיבא" לא היו מחלות רקע והוא הועבר לפני כשבועיים מבית החולים "אסף הרופא". בימים האחרונים אושפזה ב"שיבא"  אישה בשנות ה-40 לחייה, במחלקה לטיפול נמרץ ניתוחי לב, כשהיא במצב קשה מאוד, עקב סיבוך של מחלת השפעת. היא אובחנה עם דלקת בשריר הלב (מיוקרדיטיס) ועקב התדרדרות מהירה במצבה חוברה למכונת לב ריאה. כמו כן, בבית החולים אסותא באשדוד אושפזה  ילדה בת 9 במצב קשה עקב סיבוך של המחלה והועברה ל"שיבא".

לפי נתונים עדכניים של משרד הבריאות, עד כה חוסנו כנגד השפעת 22% מכלל המבוטחים בכל ארבע קופות החולים. מדובר בזינוק משמעותי לעומת השבוע המקביל אשתקד – שהעמיד את שיעור המחוסנים על 18%, ולפני שנתיים – 18.7%. בקרב ילדים בני חצי שנה עד כשנתיים וחצי (59 חודשים), שיעור המחוסנים עומד על 21.9%, בקרב חולים כרוניים מתחת לגיל 65 – 34.7% ובקרב בני 65 ומעלה על 57.5%. מדובר בשיעורים גבוהים לעומת השבוע המקביל בעונה אשתקד, אבל נמוך מהשיעורים שנרשמו לפני שנתיים.

יוזכר כי זן השפעת הפעיל שנצפה השנה מסוג N1H1 ("שפעת החזירים") כלול בחיסון, שמיועדת להגן באופן מיטבי מפני הידבקות במחלה. אתמול קיבלה קופת חולים לאומית 5,000 חיסוני שפעת ממשרד הבריאות, נוסף למספר זהה שכבר נמצא ברשותה, ובהתאם לכך החלה אתמול בפיזורם בין מרכזי החיסון של הקופה. בקופת חולים כללית  נותרו כ-30,000 ( הכמות שהועברה לקופה משרד הבריאות) ובמכבי נותרו במלאי פחות מ-1,000 חיסונים. מכבי הזמינה מלאי נוסף מחו"ל של 30,000 חיסונים שצפוי להגיע לסניפים ברחבי הארץ ביום שישי הבא.