"נלך להם על הראש": בעקבות הסקר שפורסם במעריב בסוף השבוע לפיו מפלגת המחנה הדמוקרטי אינה עוברת את אחוז החסימה, ב"כחול לבן" מאיימים "ללכת על הראש" של מפלגות העבודה-גשר ומרצ בדרישה שיתאחדו כדי למנוע בזבוז קולות בגוש.

ח"כ אסף זמיר (כחול לבן) אמר היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בבאר שבע כי "אנחנו לא נעמוד מנגד לנוכח בזבוז הקולות של העבודה ומרצ, כשנתניהו מבין שכל קול יכריע אם יילך למשפט, והוא בדרך להכניס את איתמר בן גביר ואת ממשיכי דרכו של כהנא לכנסת". עוד אמר זמיר כי "מבחינה פוליטית, נעשה כל דבר כדי לנצח, ואם צריך ללכת להם על הראש כדי שיעשו את הדבר הנכון, אני מאלה שחושב שזה מה שצריך לעשות".

ח"כ עמיר פרץ, יו"ר מפלגת העבודה-גשר. צילום: מרק ישראל סלם
ח"כ עמיר פרץ, יו"ר מפלגת העבודה-גשר. צילום: מרק ישראל סלם


בהתייחסו לעבודה גשר ולמרצ אמר כי "שתי המפלגות האלה בסכנה לא לעבור את אחוז החסימה. צריך מיקרוסקופ מאוד גדול להבחין בין האידיאולוגיות של שתי המפלגות האלה, ומעט המצביעים שנותרו שמצביעים עבורן. אחת מהן עלולה להימחק לחלוטין כעונש מהציבור אם לא יתאחדו. אורלי לוי אקבסיס אמרה שאי אפשר להתאחד בגלל פערי הביטחון מול העמדות של גשר שלא הייתה קיימת לפני שנה, ואין אדם באולם הזה שיודע לומר מה תפיסת הביטחון שלה".

במפלגת העבודה הגיבו בחריפות לדברים. מנכ"ל המפלגה ערן חרמוני אמר: "צר לי כי אסף זמיר שם עצמו בתפקיד ה'מיקי זוהר' של כחול לבן, צייצן חסר אחריות. אנחנו מצפים מהנהגת כחול לבן להתנער מהשפה הנמוכה והאיומים הטיפשיים האלו. דבריו של זמיר הם ההוכחה שצריך עבודה-גשר גדולה עם ח"כים רציניים, אחראיים וערכיים. אנחנו נוביל קמפיין אחראי שיבטיח גוש של 61 מנדטים להחלפת נתניהו".

בתוך כך, ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, אמר היום בשבתרבות בתל אביב: "מפלגת העבודה של היום אינה מפלגת העבודה שלי, שהייתה מפלגת שלטון, מפלגה ביטחונית, ורצתה לבנות חברה אחרת. השמאל החברתי היום בנוי משברי מפלגות. העבודה ומרצ חייבות להתאחד. אני עושה מה שאני יכול כדי שיתאחדו, לצערי לא בהצלחה מרובה".