יפה יששכר, אמה של נעמה הכלואה ברוסיה, הודיעה הערב (שבת) לנשיא המדינה כי בכוונתה לחסום בגופה את כניסת המשלחת הרוסית והעומד בראשה, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, למשכן נשיאי ישראל. כאמור פוטין צפוי להגיע לארץ בסוף החודש, במסגרת אירוע מיוחד שארגן הנשיא לציון 75 לשחרור אושוויץ. במהלך ביקורו בארץ צפוי הנשיא הרוסי להשתתף בחנוכת אנדרטה לזכר קורבנות מלחמת העולם השנייה ולקחת חלק בפורום השואה הבינלאומי שייערך במוזיאון יד ושם. 

יששכר כתבה: "אדוני נשיא מדינת ישראל, מפרסומים בתקשורת עולה כי בכוונתך לארח לארוחת ערב במשכן נשיאי ישראל שלל מדינאים מכובדים ובראשם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. לא יעלה על הדעת שאתה, נשיא המדינה, תקבל במשכן הנשיאים,  בכבוד מלכים, את נשיא רוסיה שמחזיק  את בתי נעמה שמשמשת כקלף מיקוח פוליטי ולסחיטה. נעמה, שנסעה לטיול בהודו עם חברותיה וסומנה מהרגע הראשון כנכס אסטרטגי לסחיטה פוליטית כנגד ישראל, עוברת כבר עשרה חודשים סיוט שאיני מאחלת לאף אחד בעולם".

"אדוני הנשיא, כשכל מדינת ישראל ראתה כיצד מוחזקת נעמה בתוך כלוב מזכוכית במשך שבע שעות כאריה בגן חיות , ציפיתי ממך כנשיא גאה של מדינת ישראל ואזרחיה, שתודיע באופן ברור למשלחת הרוסית שאין  לך כל כוונה לארח בהוד והדר במשכן נשיאי ישראל את האיש שעומד מאחורי כליאתה  לצורכי מיקוח מדיני ופוליטי. איך תוכל לארח את נשיא רוסיה במשכן נשיאי ישראל, הסמל לממלכתיות ואחדות  ישראל,  כשאתה יודע שהוא מחזיק בנעמה בתי כבת ערובה? לפיכך, אני מבקשת להודיע לך כי בכוונתי להגיע ישירות ממוסקבה לפתח משכן הנשיא באותו הערב ולחסום בגופי את כניסת הנשיא הרוסי ומשלחתו למשכנם של נשיאי מדינת ישראל".

"כל  בקשתי היא שלא תורה לאנשי האבטחה שלך, בני גילה של נעמה , שכל אחד ואחת מהם היה יכול להיות בכלא הרוסי במקום נעמה, למנוע ממני את חובתי כאם וכאזרחית מדינת ישראל הרואה בארוחת הערב המלכותית  במשכן הנשיא, בנוכחות נשיא רוסיה, כהשפלה אישית ולאומית".

ריבלין. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
ריבלין. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ביום חמישי איימו חברי מטה המאבק BringNaamaHome למען שחרורה של נעמה יששכר שנידונה ל-7.5 שנות מאסר בכלא הרוסי כי אם היא לא תשוחרר עד למועד ביקורו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הצפוי להגיע לישראל ב-22 לינואר, הם ינקטו בפעולות מחאה חסרות תקדים באירועים הרשמיים המתוכננים לנשיא במהלך הביקור.