יו"ר המפלגה הירוקה, ח"כ סתיו שפיר, העבירה הערב (מוצ"ש) ליו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, הצעה מפורטת לגבי המשך שיתוף הפעולה ביניהם, במסגרת המחנה הדמוקרטי, בה היא הודיעה כי היא מוכנה לוותר על המקום השני "לחבר כנסת המייצג את החברה הערבית", תוך הזזת שאר הרשימה לאחור במקום אחד. בהמשך המכתב מציעה שפיר כי שם הרשימה יישאר 'המחנה הדמוקרטי', בהנהגה משותפת של מרצ, התנועה הירוקה וישראל דמוקרטית, כאשר ח"כ הורוביץ ימשיך להיות ראש הרשימה.

עוד הציעה שפיר כי קמפיין המפלגה יעסוק בנושא המדיני ובחידוש תהליך השלום על בסיס פתרון של שתי מדינות, ובנוסף במאבק למען צדק חברתי וסביבתי, לשחרור הפוליטיקה מהדת, ולמען שותפות יהודית-ערבית, בעוד אותיות הרשימה על הפתק יישארו "מרצ". 

בנוסף, ניהול קמפיין הבחירות המרכזי יינתן בידי אנשי מרצ, ולאחר הבחירות יחלו הצדדים לדון על בניית תשתית להקמת מפלגת שמאל מאוחדת חדשה שתפעל לחיבורים ואיחודים נוספים, לשותפות יהודית ערבית מלאה ופנייה לקהלים חדשים, תחת השם "המפלגה הדמוקרטית הישראלית".

"אני פונה אליך מתוך אחריות כבדה לעתידה של ישראל בשעת חירום זו ולאחר שבשבוע האחרון אני קשובה קשב רב לקולות הציבור המביע זעם נוכח האפשרות לפירוק השותפות במחנה הדמוקרטי בבחירות, וחשש אמיתי שפירוק המחנה הדמוקרטי יוביל בסופו של יום להקמתה של ממשלת חסינות בראשות נתניהו, חבריו בימין הקיצוני והכהיסטים", כתבה שפיר.

לדבריה, היא הציעה בשבועות האחרונים מגוון הצעות, שנועדו לשמש בסיס למשא ומתן להמשך הדיאלוג עם מרצ. שפיר הוסיפה כי "הצעות אשר נותרו לצערי ללא מענה מצידך או מצד צוות המו"מ שמונה במפלגתך. אך עם זאת ולמרות שהשבוע שחלף היה סוער במיוחד עדיין לא מאוחר לשמר את השותות ולהוביל איחוד גדול שיפיח תקווה במחנה שלנו".

בסביבת שפיר ציינו כי עד כה לא הוגשה אף הצעה מצד מרצ, והוסיפו כי סירוב להצעתה הנדיבה, הכוללת מספר ויתורים מצד המפלגה הירוקה כבסיס למשא ומתן, מעבירה מסר ברור כי מרצ פונה לפירוק המחנה הדמוקטי. בנוסף, הם ציינו כי "היא מוותרת על תפקיד יו"ר משותף במפלגה, ועושה כברת דרך לקראת מרצ. עכשיו הכדור אצל הורוביץ, אם יסרב המשמעות היא פירוק המחנה הדמוקרטי".

גורם המעורה במהלכים הפנימיים במרצ, טוען כי לפי המסתמן, תמר זנדברג תוצב במקום השני ברשימה, יאיר גולן, מישראל דמוקרטית, יהיה במקום השלישי, אילן גילאון יהיה מספר ארבע, עיסאווי פריג' חמישי, ואילו לסתיו שפיר יוצע המקום השישי. ועידת מרצ אמורה להתכנס השבוע לדון בהרכב הרשימה.

שפיר מסרה בתגובה לפרסומים כי "זה לא סוד שעברנו שבוע קשה וסוער, אבל עם כל מה שמתחולל כאן ובאזור בימים האחרונים, אני משוכנעת מתמיד שחייבים לשמור על המחנה הדמוקרטי ולהגדיל אותו ככל האפשר. בימים הקרובים אני מתכוות לעשות כל מאמץ לשמור על השותפות שלנו, למען העתיד של ישראל ולמנוע תרחיש שבו פירוק המחנה הדמוקרטי יוביל להכחדת אחת ממפלגות השמאל אל מתחת לאחוז החסימה ולהקמת קואליציית חסינות בראשות נתניהו".

ממפלגת מרצ נמסר בתגובה כי "נוכל להתייחס להצעות שהועלו בישיבות המשא ומתן לכשיתקיימו. מה שחשוב כעת הוא לבנות חזית רחבה שתורכב מהעבודה-מרצ, שתתמודד עם אתגרי השעה".