הלחץ גובר: פעילי "בלי איחוד - הקול אבוד" יצאו הבוקר (ראשון) בקמפיין חדש, שמאחוריו עומדים יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון, תא"ל במיל' גיורא ענבר, שירה מרגלית, אודי פרידן ואילן שילוח, הקורא לאיחוד בין העבודה-גשר למחנה הדמוקרטי-מרצ. במסגרת הקמפיין, חשפו הפעילים סקר חדש שנערך בקרב 600 ממצביעי המפלגות, ועל פיו 76% ממצביעי המפלגות תומכים באיחוד.
 
"בזמן שמצביעי הימין מתלכדים מאחורי ראש ממשלה אשר מואשם בשלושה תיקי שחיתות חמורים, מצביעי השמאל מביטים בתסכול אל עבר מנהיגים שהאגו מוביל אותם. הסקרים מראים בבירור כי רוב עצום של מצביעי המפלגות מעדיפים איחוד בשמאל", נמסר מטעם פעילי היוזמה.

מסקר מעריב שפורסם במהלך סוף השבוע האחרון עולה כי רשימת המחנה הדמוקרטי, בראשות ניצן הורוביץ, אינה צולחת את אחוז החסימה ומקבלת 2.9% בלבד.

הנהגת כחול לבן מפעילה לחצים על העבודה־גשר ועל המחנה הדמוקרטי לאחד כוחות לקראת הבחירות, ומזהירה כי אם לא יהיה איחוד בשמאל - אחת המפלגות תישאר מחוץ לכנסת. בהקשר זה, חבר הכנסת אסף זמיר (כחול לבן) אמר אתמול בשבתרבות כי "מבחינה פוליטית, נעשה כל דבר שצריך כדי לנצח, ואם זה אומר שבסוף צריך ללכת להם (המחנה הדמוקרטי והעבודה-גשר) על הראש כדי לעשות את הדבר הנכון, אז אני מאלה שחושבים שזה מה שצריך לעשות. שתי המפלגות הללו בסכנה אמיתית ומיידית שלא לעבור את אחוז החסימה, כי צריך מיקרוסקופ מאוד גדול כדי להבחין בין האידאולוגיות של שתי המפלגות הללו. אחת מהן עלולה להימחק לחלוטין אם לא יתאחדו".