אסון כבד אירע אתמול בדרום תל אביב בו נהרגו בני הזוג בני ה-25 דין שושני וסתיו הררי, לאחר שנלכדו בתוך מעלית שהושבתה בקומת החניון והוצפה במי הגשמים העזים אשר שטפו את גוש דן. תושבי שכונת התקווה, ששכונתם מוצפת מדי חורף, השמיעו דברים חריפים כלפי העירייה והעומד בראשה רון חולדאי על רקע האירועים האחרונים.

דורון אברהמי, נציג ועד התושבים בשכונת התקווה, ביקר הבוקר (ראשון) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM את ראש העירייה בחריפות. "זה אסון שמתרחש המון שנים בדרום ת"א. יש פה דברים שקורים וחולדאי מדלג עלינו", אמר אברהמי, אני מצביע על חולדאי כאשם העיקרי בכל הבעיות: הצפות, נרקומנים, פשע, מסתננים. בכל דבר שחולדאי נוגע בו יש אפליה, בין צפון לדרום ת"א. הוא לא רואה בנו כתושבים".

עוד הוסיף אברהמי והאשים: "חולדאי הולך להרוס את הריאה הירוקה בלוינסקי בשביל לבנות בית ספר למסתננים, זה במכוון. תושבי צפון ת"א מעדיפים את האנשים שלהם, הם לא יעשו אינטגרציה עם המסתננים. הזוועות האלה ימשיכו להיות בדרום תל אביב".

לעומת זאת, גל שרעבי, יו"ר הקואליציה בעירייה, שמתגורר בשכונת התקווה, אמר ב-103FM כי המצב השתפר בשנים האחרונות בכל הנוגע לתשתיות בדרום העיר. "ראיתי בדיוק מה קרה, כמות הגשם ירדה בכמויות בפרק זמן קצר מאוד. היו כמויות של מים שלא ששום מערכת לא יכלה להתמודד עם זה. גם בצפון העיר היו הצפות שנבעו מאי ספיקה של המערכת אל מול כמות המשקעים. בדרום העיר יש שכונות שנבנו באופן לא מתוכנן לפני הרבה מאוד שנים וברור שהם פגיעות יותר. דווקא בשכונות האלה אנחנו משקיעים בתשתיות על מנת שזה לא יקרה. אני זוכר כילד שלפני שני עשורים לא יכולנו לצאת מהבית בימים של גשם ועכשיו זה כבר לא קורה. למרות שהשכונות נבנו בצורה לא מתוכננת השקענו מיליוני שקלים וטיפלנו בכל המערכות בצורה הטובה ביותר. אין אפליה בין הצפון לדרום. להפך. אנחנו משקיעים מיליוני שקלים בדרום, לפני הנחיות של ראש העיר".

בתוך כך, בני משפחה של הנספים הגיעו לבניין בו התגוררו בני הזוג סתיו הררי ודין ששוני ופרצו בבכי כאשר ראו את המראות הקשים של החניון שהוצף. "התשתית כאן מוזנחת, איך זה יכול להיות? אף נציג רשמי לא דיבר איתנו והסביר לנו מה קרה", קוננה אחת מהן בבכי. דיירת המתגורר במקום הראתה את דירתה, בה היא מתגוררת עם שני ילדיה שנהרסה בהצפה הקשה ברחוב. "המים החלו למלא את הכל, ברחתי עם הילדים והם עלו על גג רכב ברחוב. שמענו את הצעקות שיש אנשים במעלית. זה היה מפחיד. אני לא מוכנה להמשיך לגור כאן. הכל הלך אבל לפחות החיים נשארו".

נציגה של אגף הרווחה בעיריית תל אביב שהגיעה למקום החלה בחיפוש דיור חלופי לדיירת. החניון עצמו נראה לאחר שעות ארוכות של ניקוז המים במצב קשה מאוד. לכלי הרכב נגרמו נזקים כבדים ועדיין נראו בירידה מהכביש שאריות מהזבל שהמים שזרמו בעוצמה סחפו. גם מעל הקולטנים הסמוכים ברחוב היו הררי זבל שייתכן וסתמו אותם. חקירת האסון הכבד נמשכת והדיירים המתגוררים בבניין החדש יחסית עדיין מצויים בחוסר ודאות ולא יודעים מה יקרה הלאה. "המראות קשים, האסון מזעזע. הלוואי שיהיו תשתיות טובות כאן", אמר דייר נוסף.

בצל הביקורת שהוטחה בו, ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, התראיין בכאן ב' והגיב לטענות המצביעות על רשלנות מצד העירייה. לדברי ראש העיר, האסון לא התרחש בשל הזנחת התשתיות. "בכל דרום העיר אנחנו משקיעים בתשתיות. רק בשכונת התקווה השקענו בערך 100 מיליון שקל בתשתיות ביוב. הדבר הראשון שעשיתי לפני 20 שנה, זה להחליף את התשתיות ברחוב אלנבי, ואותו דבר בשכונת התקווה. השקענו בתשתיות לאורך השנים. יחד עם זאת, כשאני עומד כראש עירייה ויש לי תקלות, אני מתחקר אותן", אמר חולדאי.

לדברי ראש העיר, ההצפות שהתרחשו אתמול היו בבחינת תקרית בלתי נמנעת. "מי שמצפה שמערכת ניקוז תוכל לעמוד בכל כמות מים - טועה. כל אחד מאיתנו, כשהוא פותח את הפקק באמבטיה, המים לא יורדים מיד. גם פה זה ככה. ההשקעה הנדרשת היא כזו ששום מערכת בעולם ושום עיר בעולם לא עומדת בה".