במאמר זה נכיר יותר מקרוב חלק מדגמי הסוזוקי השונים, משמעות השם של כל דגם, אודות הרכבים עצמם ומי קהל היעד?

סוזוקי סוויפט

הסוזוקי סוויפט נחשב לאחד מהדגמים המובילים של המותג היפני. המילה סוויפט באנגלית –Swift משמעותה לתאר מי שאמור להיות מסוגל לנוע במהירות ולהיות בתנועה מתמדת. כך גם מאופיינת ציפור הסוויפט המהירה. 

רכב הדגל כיום הוא הסופר סוזוקי סוויפט. מדובר על רכב מיני קומפקטי בעל עיצוב מודרני. הרכב הקטן והקומפקטי מביא עמו דינמיות ותנועתיות בהתאם לשמו והוא מתאים לתוואי נסיעה אורבני תוך ניצול מרבי של המנוע וצריכת דלק נמוכה. אידיאלי לצעירים שעיקר נסיעתם בתוך העיר ואף מחוצה לה. בפנים הרכב ניתן להתרשם גם כן מהעיצוב הצעיר הכולל גלגל הגה בצורת D ומקונסוליה מרכזית הנוטה לכיוון הנהג – מה שמייצר מראה ספורטיבי. 

לרכב מנוע DUALJET המצויד בשני מזרקים בכל צילינדר. מנוע אשר מאפשר עלייה משמעותית בניצול יכולות המנוע. מדובר במנוע קל לטיפול ולתחזוקה ונחשב ככזה עם ביצועי דלק טובים. 

סוזוקי איגניס

מקור המילה "איגניס" היא מלטינית ומשמעותה היא "אש". כינוי המאפשר לנו להבין לאן חתרו היפנים בנוגע לדגם זה. 

הסוזוקי איגניס הינה מכונית מסוג מיני קרוסאובר ומשלבת בין עיצוב חיצוני עדכני ואופנתי לפונקציונליות רבה ומגוונת. ברכב מותקנות כריות אוויר במושבי הנהג והנוסע לידו ואף כריות צידיות וכריות וילון – כולן מסוג SRS. גופו של הרכב בנוי באופן שאמור לספוג התנגשות בצורה המפזרת את הזעזועים ביעלות בין החלק הקדמי, הצידי והאחורי של הרכב. 

סוזוקי ויטארה

משמעות המילה "ויטארה" היא דרך חיים. בשם זה ניתן להתרשם כמובן מהתרבות היפנית בה עומקים רבים הנוגעים לדרך וצורת החיים הייחודית למדינה ותרבות זו. יש בה כמובן גם להתייחס  לדרכים שגומעים דגמי הויטארה ברחבי יפן ובכל מקום בעולם אליו הגיע דגם זה. 

גרסת הויטארה טורבו של סוזוקי הושקה לראשונה עוד בשנת 1988, כשב-2019 היא מגיעה בגרסה מרעננת ואנרגטית הכוללת בתוכה מערכת מולטימדיה בעל מסך רחב בעברית ובתפעול מלא שלה ללא הצורך להורדת הידיים מההגה – אידיאלי לאלו הרוצים לתפעל את העסק ועבודתם גם בדרכים. 

מעבר למערכת המולטימדיה המתקדמת של הויטארה, מאובזר דגם זה במנוע טורבו K14C. מנוע בעל הזרקה ישירה ומגדש טורבו הממקסם ביצועיו. למנוע זה ניתן דגש רחב לפיתוח כמנוע ידידותי יותר לסביבה וזאת מבלי להתפשר על ביצועיו הגבוהים. 

סוזוקי קיזאשי

משמעות המילה "קיזאשי" ביפנית היא – סימן לדברים גדולים העתידים לבוא. זו בהחלט הייתה הבשורה של דגם זה כשראה אור לראשונה בשנת 2009. 

מדובר באחת מהמכוניות המשפחתיות המובילות כיום בשוק רכבי היד השנייה. היא יוצרה במפעלי סוזוקימ-2009 והוציאה דגמים עד 2016. על אף שאינה מהווה חלק מפס הייצור של סוזוקי כיום, עדיין מהווה הקיזאשי אחד מהרכבים המשפחתיים המובילים בשוק.