ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הודיע היום (ראשון) כי אין בכוונתו להתפטר בעקבות אסון המעלית בו טבעו אמש בני הזוג סתיו הררי ודין שושני בשכונת התקווה, אך אם יוכח כי לו אשמה בנושא - ישקול זאת.

בראיון לערוץ 13 אמר חולדאי כי מערכת התשתיות בעיר עבדה כמצופה. "אני בן אדם שיודע לקחת אחריות. אני בן אדם שיודע לעמוד לפני הציבור ולומר לו את האמת. אני חושב שמערכת הניקוז ומערכת התשתיות בעיר תל אביב-יפו תפקדה אתמול כמו שצריך. אין עיר שהייתה עומדת בפני דבר כזה ולא היה קורה מה שקרה. גם אני יודע להסתכל על ערים בעולם כדי להבין מה קורה", אמר חולדאי.

"אני כראש עיריית תל אביב-יפו, בגלל האירוע הזה לא מתכוון להתפטר", אמר חולדאי, אך הבהיר: "אם מישהו יבוא ויוכיח כי יש לי אשמה כלשהי - אשקול זאת".

דורון אברהמי, נציג ועד התושבים בשכונת התקווה, ביקר הבוקר בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM את ראש העירייה בחריפות. "זה אסון שמתרחש המון שנים בדרום ת"א. יש פה דברים שקורים וחולדאי מדלג עלינו", אמר אברהמי, אני מצביע על חולדאי כאשם העיקרי בכל הבעיות: הצפות, נרקומנים, פשע, מסתננים. בכל דבר שחולדאי נוגע בו יש אפליה, בין צפון לדרום ת"א. הוא לא רואה בנו כתושבים".

עוד הוסיף אברהמי והאשים: "חולדאי הולך להרוס את הריאה הירוקה בלוינסקי בשביל לבנות בית ספר למסתננים, זה במכוון. תושבי צפון ת"א מעדיפים את האנשים שלהם, הם לא יעשו אינטגרציה עם המסתננים. הזוועות האלה ימשיכו להיות בדרום תל אביב".

לעומת זאת, גל שרעבי, יו"ר הקואליציה בעירייה, שמתגורר בשכונת התקווה, אמר ב-103FM כי המצב השתפר בשנים האחרונות בכל הנוגע לתשתיות בדרום העיר. "ראיתי בדיוק מה קרה, כמות הגשם ירדה בכמויות בפרק זמן קצר מאוד. היו כמויות של מים שלא ששום מערכת לא יכלה להתמודד עם זה. גם בצפון העיר היו הצפות שנבעו מאי ספיקה של המערכת אל מול כמות המשקעים. בדרום העיר יש שכונות שנבנו באופן לא מתוכנן לפני הרבה מאוד שנים וברור שהם פגיעות יותר. דווקא בשכונות האלה אנחנו משקיעים בתשתיות על מנת שזה לא יקרה. אני זוכר כילד שלפני שני עשורים לא יכולנו לצאת מהבית בימים של גשם ועכשיו זה כבר לא קורה. למרות שהשכונות נבנו בצורה לא מתוכננת השקענו מיליוני שקלים וטיפלנו בכל המערכות בצורה הטובה ביותר. אין אפליה בין הצפון לדרום. להפך. אנחנו משקיעים מיליוני שקלים בדרום, לפני הנחיות של ראש העיר".