סבב מינויים בליכוד: לאחר שהתפטר ביום חמישי מתפקידי השרים שאותם החזיק בשל הגשת כתב האישום נגדו, מינה היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו את ח"כ דוד ביטן לתפקיד שר החקלאות. בנוסף, מינה ראש הממשלה את סגנית השר ציפי חוטובלי לשרת התפוצות, השרה יפעת שאשא ביטון תמונה לשרת הרווחה וסגן השר יצחק כהן ימונה לשר השיכון והבינוי.

נתניהו הבטיח לפני כמה שנים לביטן למנותו לשר, ועד כה לא מימש את ההבטחה, ראש הממשלה היה אמור למנות את ביטן ביום של בקשת החסינות, אבל המתין כי פחד מפגיעה משמעותית מדי בקמפיין. לבסוף הסכים לאחר שהשתכנע שכתב האישום נגד ביטן יוגש רק אחרי הבחירות. 

ח"כ דוד ביטן הגיב למינויו לשר החקלאות והודה לנתניהו:  "‏אני מודה לרוה״מ על האמון שנתן בי, אפעל באחריות כשטובת הציבור לנגד עיני, שאיפתו של כל איש ציבור היא לשרת את ציבור בוחריו ואת אזרחי ישראל מהממשלה. אוכיח בעשייתי, כפי שעשיתי לאורך כל הדרך, לכל תפקיד אליו אני נכנס אני פועל להביא לתרומה משמעותית לחברה הישראלית".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הגיבה על מינוייה לשרת התפוצות: "אני מודה לראש הממשלה נתניהו על המינוי. כשרת תפוצות אקדם את מדיניות הממשלה, שיהודי כל הקהילות וכל הזרמים ירגישו בבית בישראל. אפעל להדק את הקשרים בין מדינת ישראל לכל אחינו ואחיותינו בתפוצות. אני רואה חשיבות עליונה לפעול יחד עם מנהיגי כל הקהילות במאבק בגל הגואה של האנטישמיות בעולם".

שרי הליכוד החדשים. צילום: מרים אלסטר, יונתן זינדל, פלאש 90
שרי הליכוד החדשים. צילום: מרים אלסטר, יונתן זינדל, פלאש 90

מכחול לבן נמסר בתגובה למינוי ח"כ ביטן לשר: "ראש ממשלה שהפך לעבריין נמלט ממשפט, ממנה כעת חשוד בשוחד למי שיהיה אחראי על מחירי המזון של כולנו. ממשלת נתניהו הופכת לארגון פשע שכל מטרתו היא לדאוג לחסינות  לעומד בראשו".

בעקבות תגובת מפלגת כחול לבן למינויי השרים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "בדיוק כפי שראש הממשלה צפה בנאומו בשבוע שעבר, כחול לבן יודעים שהם לא יכולים לנצח את הבחירות מול ההישגים הגדולים של רה"מ נתניהו. מתוך יאוש הם משתמשים בתרגיל הישן והשקוף של השמאל לפילוג והסתה - 'רק לא ביבי'".

עוד נמסר כי: "כיוון שלכחול לבן אין שום הישגים משלהם ואין להם מה להציע לבוחר, הם רוצים לשנות את סדר היום ולמקד את כל מסע הבחירות בנושא החסינות, אבל הציבור לא יקנה זאת".

מהמחנה הדמוקרטי נמסר בתגובה לכוונה למנות את ביטן לשר החקלאות: ״משרד החקלאות הוא לא פרס  לפוליטיקאים מושחתים. ממשלה שהורידה את החקלאות על הבירכיים מטילה כעת אות קלון על הענף כולו. נתניהו משתין מהמקפצה כשהוא ממנה חשוד בשורת מעשי שוחד לתפקיד שר בממשלה״.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן הגיב בחשבון הפייסבוק שלו על מינויו של ח"כ יצחק כהן לתפקיד שר השיכון: "מינויו של ח"כ יצחק כהן מש"ס לתפקיד שר השיכון בתקופת מעבר זה לא פחות ממחטף פוליטי, במטרה לקבוע עובדות בשטח. לא מספיק שש"ס מחזיקה במשרד הפנים שמעביר תקציבים לטובת ערים חרדיות על חשבון הפריפריה, עכשיו משרד השיכון יעביר שטחי קרקע ירוקים וחקלאיים מהמועצות האזוריות לערים חרדיות. אני קורא לראשי המועצות האזוריות לגלות ערנות ולא להסס ללכת לערכאות משפטיות במידת הצורך. בכל מקרה, לאחר הבחירות "ישראל ביתנו" תדרוש את משרד הפנים ותבחן את כל ההחלטות שהתקבלו בתקופת ש"ס".