על רקע הגשת חתימותיהם של 65 חברי כנסת התומכים בהקמה מחודשת של ועדות הכנסת, במטרה לדון בהן בחסינותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר חבר הכנסת יאיר לפיד ממפלגת כחול לבן כי "לסירוב של יו"ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין להקים ועדה לדיון בחסינות תהיינה השלכות".

לפיד טען בערוץ 13 כי "אדלשטיין בולם בשליחות נתניהו מהלך בסיסי של דמוקרטיה, (אם כבר מדברים על אבן יסוד בדמוקרטיה), של כינוס ועדת הכנסת בדיון בבקשת החסינות של נתניהו. זה לא תקין ואם אדלשטיין ימשיך בזה תהיינה לכך השלכות".

עוד אמר לפיד כי  במפלגתו "שוקלים את כל האפשרויות",  כאשר האפשרות להדיח את אדלשטיין לא נשללת. "לא נהסס לפעול. יש לנו רוב בכנסת. ישראל ביתנו הודיעה שהיא נגד החסינות. אדלשטיין מעמיד אותנו במצב שבו ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום, בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים - מבקש בקשת חסינות, ואפילו אין עליה דיון".

"החסינות לא נועדה כדי לאפשר לראש הממשלה לחמוק ממשפט. אין מהלך שנתניהו לא עשה כדי לחמוק ממשפט. זו בקשה מגונה וזה שיו"ר הכנסת אדלשטיין נותן לכך גיבוי - זה גם מגונה", אמר לפיד.

באשר לשאלה האם מתקיימים מגעים עם מפלגתו של אביגדור ליברמן - ישראל ביתנו, ענה לפיד כי "אנחנו מדברים עם ליברמן כמו עם כל סיעה אחרת". 

מוקדם יותר היום הסתיימה הפגישה המשולשת בין אדלשטיין, חה"כ אבי ניסנקורן (יו"ר הוועדה המסדרת) ועוה"ד איל ינון, היועץ המשפטי של הכנסת,  ללא הסכמות. ניסנקורן הגיש את חתימותיהם של 65 חברי כנסת התומכים בהקמה מחודשת של ועדות הכנסת, במטרה לדון בהן בחסינות נתניהו ולפקח על התנהלות ממשלת המעבר. אדלשטיין הודיע כי יבחן לעומק את הסוגיה ויודיע בקרוב על החלטתו.

מלשכתו של אדלשטיין נמסר: "יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין נפגש לפני שעה קלה עם יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ אבי ניסנקורן ועם יועמ"ש הכנסת עו"ד איל ינון. היו"ר שמע קשב רב את עמדת ח"כ ניסנקורן וקיבל לידיו את חוות הדעת של יועמ"ש הכנסת באשר לאפשרות להקים ועדת כנסת ולדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה, גם בעת הזאת. חוות הדעת דומה בעיקרה לזו שהוציא יועמ"ש הכנסת לפני מספר שבועות. יו"ר הכנסת אדלשטיין ביקש מינון חוות דעת משפטית באשר לסמכותו על עצם כינוס הוועדה המסדרת. לאחר קבלת חוות הדעת היו"ר יודיע על החלטתו".