ועדת המינויים בשירות הציבורי (ועדת גילאור), ברשות השופטת בדימוס בלהה גילאור, תדון בימים הקרובים בסדרת מינויים של מנהלים בכירים בשירות המדינה ובחברות ממשלתיות, כך נודע ל"מעריב".

בחלק מהמקרים מדובר במינויים שתוקפם פג, בחלק אחר במינויי מנכ"לים חדשים, ובמקרים אחרים מדובר במינוי מנהלים ששימשו עד כה כממלאי מקום. בנוסף תתבקש הוועדה למנות מספר חברי דירקטורים חדשים בחברות ממשלתיות.

המינוי העיקרי והמעניין ביותר שיובא לשולחנה של הוועדה הוא זה של חזי צאיג, יו"ר רשות הדואר. מינויו של צאיג פג לאחר שתי קדנציות (הוא משמש בפועל כיו"ר הרשות שתי תקופות כהונה מאז 2013).

שר האוצר משה כחלון ושר התקשורת דודי אמסלם, שחתמו על המינוי, מבקשים באופן חריג לחדשו לתקופת כהונה נוספת (אף שתקופת הכהונה המקסימלית של יו"ר היא שתי תקופות כהונה).

מינוי תקדימי כזה אושר לפני כשנה ליו"ר חברת החשמל יפתח רון־טל, הגם שהוא השלים שתי תקופות כהונה בנימוק שהוא חייב לקדם את הרפורמה בחברת החשמל. המינוי של צאיג מוסבר על ידי השרים הרלוונטיים בצורך לקדם את הפרטת רשות הדואר, מהלך שבו מעורב צאיג בצורה פעילה.

נראה שהמינוי של צאיג יוארך לתקופה של חצי שנה עד שנה, כך ששר התקשורת שימונה על ידי הממשלה הבאה יחליט האם לחדש את תקופת כהונתו. מינוי נוסף שעל הפרק (שכפוף עדין לאישור היועץ המשפטי לממשלה) הוא של יאיר טל, ממלא מקום מנכ"ל חברת הדיור הממשלתית דירה להשכיר.

טל ממלא את תפקידו באופן משביע רצון והצורך במינוי של קבע מוסבר בצורך בוודאות ניהולית לנוכח האתגרים הרבים העומדים בפני החברה בתחום הדיור. מינוי נוסף שיובא לאישור הוא של דן ליכטמן לתפקיד מנכ"ל חברת פארק אריאל שרון.

ליכטמן, ששימש בעברו כסמנכ"ל חברת אגד ובמשך תקופה מסוימת עסק בפעילות פוליטית בליכוד, נבחר על ידי ועדת האיתור שמונתה על ידי אברהם נתן המשמש כיו"ר הפארק. 

בנוסף תתבקש ועדת גילאור לאשר את מינויים של מספר דירקטורים בחברות ממשלתיות שבהן חסר קוורום מחייב. אין זו הפעם הראשונה שמינויי בכירים בחברות ממשלתיות מובאים לאישור על אף תקופת הבחירות. באחרונה מונה קובי אמסלם בהמלצת האוצר לתפקיד יו"ר עמידר לתקופה של שנה. גם רפי דניאלי, מנכ"ל צים לשעבר, מונה בהמלצת מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד לתפקיד יו"ר החברה הממשלתית העוסקת בסליקה התשלומים הכספיים לבנקים הפלסטיניים בגדה.

בניגוד לטיפול במינויים אלה, סדרת מינויים אחרת - הכוללת את מפכ"ל המשטרה, פרקליט המדינה וכמובן מינויים פוליטיים של שרי ממשלה כגון משרדי החקלאות, התפוצות והעבודה והרווחה - קשים יותר לביצוע, וזאת משיקולים פוליטיים הנוגעים לרה"מ בנימין נתניהו.

ברשות החברות הממשלתיות אומרים שכל המינויים הם חיוניים ומחויבי המציאות ושהינם הכרחיים לתפקודן התקין של החברות הממשלתיות. 

ינקי קוויט, מנהל רשות החברות הממשלתיות, שהמליץ על המהלך: "מדובר במינויים לתקופת מעבר, ואחרי הבחירות, עם הקמת הממשלה החדשה, תהיה לשרים הרלוונטיים האפשרות להחליט אם להמשיך בהם".