בית המשפט הצבאי במחנה עופר הרשיע הבוקר (שני) את חליל ג'אברין, המחבל שרצח בדקירות את ארי פולד ז"ל, בפיגוע שהתרחש בצומת גוש עציון בספטמבר 2018. המחבל הורשע בגרימת מוות בכוונה, עבירה המקבילה לרצח בבית הדין הצבאי, וכן בשלושה ניסיונות נוספים כאלה.

ממשפחת פולד נמסר: "אנו שמחים על הכרעת הדין שקבע את הרף החמור ביותר עבור המחבל השפל ומקווים שיקבל את העונש המירבי עבור מעשיו. בעולם מתוקן המחבל בן העוולה היה מקבל גזר דין מוות על מנת להרתיע כל מי שמעלה על דעתו לצאת ולפגוע ביהודי". לדבריהם, יש פיתרון אחד להרתעה עתידית - גזר דין מוות למחבלים. 

"אנו פונים לראש הממשלה ולשר הביטחון, אנחנו נסחוב כל חיינו את הכאב, אתם תפקידכם להיות חזקים. להגן על אזרחי ישראל בכל החזיתות, להכות שורש בארץ המולדת, להעמיק את אחיזתנו באדמה הטובה הזאת, לחזק את הריבונות בכל חבלי המולדת בלי להתקפל בפני הטרור ובלי להחלש מרוצחים שפלים", הוסיפו במשפחה, "הדרישה שלנו זה שתמשיכו להרים את קרנה של מדינת ישראל בנחישות מבלי לתת חלילה פרס לטרור. ככה ארי היה דורש מאיתכם ומאיתנו ואנו מבקשים זאת מכם בשמו".

תיעוד הריסת בית המחבל שרצח את ארי פולד ז"ל. קרדיט: דובר צה"ל

כזכור, בספטמבר 2018 נרצח פולד באירוע דקירה שהתרחש בצומת גוש עציון, סמוך לקניון הרים. המחבל, חליל יוסף עלי ג'ברין בן ה-17 מהכפר יטא, נוטרל על ידי אזרח נוסף ששהה במקום, זאת לאחר שפולד ניסה אף הוא לנטרלו. כוחות ההצלה שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים "שערי צדק" שבירושלים, שם נקבע מאוחר יותר מותו.

פולד נולד בארה"ב ועלה ארצה בגיל 18 בגפו על מנת ללמוד בישיבת הסדר, ושנה לאחר מכן התגייס לצה"ל. הוא עסק בהסברה ישראלית בארץ ובחו"ל. בין השאר בבלוג israelshield.org, שבו הוא הציג סרטונים וכתבות אקטואליים באנגלית לגבי נושאים שקשורים בישראל.