המוזיקאי, הסקסופוניסט, הקלרניטן והחלילן  פטר ורטהיימר, מחלוצי מוזיקת הג'אז בישראל שניגן עם מיטב האמנים כאן, הלך לעולמו בגיל 72 אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן.

ורטהיימר נחשב לאחד הנגנים המבוקשים והאהובים במוזיקה הישראלית בשנות ה-70, ה-80 וה-90, כשליווה לאורך שלושה עשורים שנותיו את מיטב האמנים כיהורם גאון, ירדנה ארזי, אילנית, שושנה דמארי, יפה ירקוני, עדנה גורן, יגאל בשן, שלומית אהרון ועוד ועוד.

הוא נולד ברומניה ב-1946 וכבר בגיל חמש וחצי החל ללמוד לנגן על כינור אצל אביו המוזיקאי. בהמשך למד לנגן על שאר כלי הנשיפה. בשנות ה-60 עבר לבוקרשט, שם החל לנגן בתזמורות שונות, בהן תזמורת רשות השידור של בוקרשט. עם תום שירותו בצבא הרומני, למד באקדמיה למוזיקה, ממנה סולק כי נתפס מנגן ג'אז, שנאסר באותן שנים באקדמיה בתכלית האיסור.

ב-1977 עלה ורטהיימר לישראל והתאקלם במהירות בתעשיית המוזיקה, לא מעט בעזרת חברו מרומניה, ננסי ברנדס. לאורך השנים ניגן ורטהיימר עם מיטב אמני ישראל והשתתף במאות הקלטות, כשהוא ממזג בין מוזיקה קלה לג'אז, מוזיקה קלאסית, מוזיקה חסידית ונחשב לאחד מטובי הסקסופוניסטים בישראל בכל הזמנים.

ורטהיימר גם שיחק בכמה סרטים ישראליים, בהם "תלווה לי את אשתך" (1988) ו"סוחרי הגומי" (2001) – שני סרטים שביים זאב רווח; השתתף בתכנית הילדים "פרפר נחמד", והופיע עד לאחרונה, כשחלה במחלת הסרטן, מחלה שהכריעה ב-2006  גם את אשתו עדי לב ז"ל, אם שני ילדיו.

"למרות שאני מחובר למכשירים, אני שורד ואופטימי ומקווה להרגיש בסדר בקרוב מאד". כך אמר לי ורטהיימר בשיחתנו האחרונה לפני כשבועיים. "אני משתדל תמיד להסתכל על הצד הטוב שבחיים ולא לתת למחלה או לכאב להכריע אותי". יהי זכרו ברוך.