מהו גודל השתל המושלם לך? וכיצד תעשי את הבחירה הנכונה?

אחד הניתוחים השכיחים ביותר בתחום הכירורגיה הפלסטית הינו הגדלת חזה. ד"ר יצחק רמון, מנתח פלסטי בכיר, מסביר לנו למי מתאימים הניתוחים הללו: "סוג הנשים שמגיעות אלינו לבצע את הניתוחים, הינן נשים בעלות חזה שטוח, או נשים שנפח החזה שלהן אבד בעקבות הריונות והנקות של ילדיהן".

לגבי הסיכונים שעלולים לקרות בשל הניתוח הוא מוסיף ואומר שלפני הכול, יש לקחת בחשבון שמדובר בניתוח לכל דבר. "כמו כל ניתוח, ישנם סיכוני הרדמה וסיכוני זיהום, חשוב להדגיש למנותחת את כלל הסיכונים טרם תחילתו".

שאלנו לגבי הסכנות לבריאותה של האישה לאחר הניתוחים? ד"ר רמון אומר כי על אף החששות, הניתוח אינו גורם לסרטן השד. "אחרי שינוי של צורת ומרקם השד יש צורך להיבדק באופן עקבי".

היכן מומלץ ורצוי למקם את השתל?

את השתל רצוי למקם מתחת לשריר בית החזה או מעליו. מיקומו של השתל משתנה בין אישה אחת לשנייה. אצל נשים בעלי מבנה גוף צר ורזה, מומלץ למקמו מעל לשריר. את החלטה זו יש לקחת בכובד ראש מהסיבה הפשוטה שהיא תכריע על נראות השד.

הרמת חזה. קרדיט תמונה: חברת אסטרטג
הרמת חזה. קרדיט תמונה: חברת אסטרטג

מדוע חשוב להקפיד על רווח בין השדיים להצלחת הניתוח?

באם אנו רוצים ליצור מראה חזה טבעי ומרשים, עלינו להקפיד על רווח מסוים בין זוג השדיים. על רווח להיראות טבעי, בגובה המתאים על מנת להוות סימטריות ביניהם. כל מטרתו של הניתוח להגדלת החזה הינו לשדרג את איכות חייה של המנותחת. ישנם מקרים בהם הרווח איננו סימטרי המדגיש את המורכבות והבעייתיות בניתוח.

האם הניתוח כולל גם הרמת החזה?

על המנתחים הפלסטיים המבצעים ניתוחי שדיים, להיות בעלי עין חדה השואפת לאיזון ובעל הכשרה ספציפית, בכדי להקנות למטופלת את התוצאה המתאימה, המדויקת והאסתטית ביותר. מספר לנו ד"ר רמון: "כי במקרים מסוימים במהלך הניתוח להרמת החזה יש צורך בהקטנתו".

במרבית המקרים, המנותחת משתחררת לבית כבר באותו היום. זמן ההחלמה משתנה בין אישה אחת לאחרת ויכול להימשך בין שבוע לשבועיים. במידה ובניתוח שולב הרמת החזה, צפי זמן ההחלמה מתארך במקצת.  לדבריו של ד"ר רמון, "על מנת לשמור על תוצאות הניתוח, יש ללבוש לאחר הניתוח חזייה תומכת למשך כחודש וחצי ימים. כל זאת, תוך הימנעות מפעילות מאומצת במהלך החודש הראשון".

פנים נוספות לעניין, לעיתים ישנן נשים המעוניינות בניתוח להרמת חזה בלבד, במקרים אלו יתכן צורך בהגדלת החזה או הקטנתו לטובת שמירה על איזון ויציבות.

מה חשוב לקחת בחשבון?

יש לוודא שהמנותחת מבינה את המשמעויות הנגזרות של הניתוח וכן גם את בחירת הפרופורציות הרצויות. כמו למשל בניתוח להגדלת חזה באמצעות שתלי סיליקון, יש להתאים בין גודל השתל לבין גודלו ורוחבו של בית החזה. מטרתו של ניתוח זה, הינה לשאוף לתוצאה הטבעית ביותר, כך שגם מי שלא מכיר את המטופלת, לא יזהה באם עברה את הניתוח או לאו.