יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס היום (שני) לנושא הקמת ועדת הכנסת ומתן חסינות לראש הממשלה, בנימין נתניהו. "הקשבתי לראש הממשלה בקשב רב במשך שנה שלמה. אני זוכר את דבריו ב-2009, הוא תקף את אהוד אולמרט וטען כי 'רה"מ ששקוע עד צוואר בחקירות, אין לו סמכות מוסרית להמשיך לכהן'", אמר ליברמן.

ליברמן התייחס לתהליך המשפטי שהתנהל נגדו בזמן שהיה חבר כנסת ואמר: "כשהוגש כתב אישום נגדי, באותו היום ויתרתי על החסינות. לאותו הדבר אני מצפה מחברי כנסת אחרים, גם מראש הממשלה".

כאשר נשאל ליברמן על עמדתו של יושב ראש הכנסת בנושא הקמת ועדת הכנסת, ענה יו"ר ישראל ביתנו: "במשך כל התקופה האחרונה התנהלנו באופן ממלכתי, מנענו כל ניסיון להחליף את יו"ר הכנסת בתקופת ביניים מתוך שיקול ממלכתי ואחריות פרלמנטרית. הציעו לנו לפני הבחירות להחליף את אבי ניסנקורן כיו"ר הוועדה מסדרת. אנחנו אמרנו שלא נסכים לזה ומנענו גם את זה. גם עכשיו ברור כאן שאי אפשר להימלט. נתניהו פנה אל הכנסת ה-22 בבקשת מתן חסינות, לכן דווקא הכנסת הזו צריכה לדון בבקשה". 

ליברמן הוסיף ואמר לגבי אדלשטיין: "איני מתכוון להתעמת עם יו"ר הכנסת, אך אם הוא לא יתנהל באופן ממלכתי, לא נהסס ללכת לעימות ונקים את ועדת הכנסת גם חרף התנגדותו. אני מקווה שלא נגיע להחלפת יו"ר הכנסת. יו"ר הכנסת הוא דמות ממלכתית וצריך להתנהל באופן ממלכתי. זה מה שאני מצפה מיו"ר הכנסת ולאור ההיכרות שלנו ארוכת השנים והחברות אני בטוח שהוא יתנהל כך בסופו של דבר".

כמו כן, למעריב נודע כי במהלך יום שני שוחח יו"ר סיעת ישראל ביתנו , ח"כ  פורר, עם ח"כ אבי ניסנקורן מכחול לבן, וסוכם בין השניים כי הם ימתינו להודעת יו"ר הכנסת בעניין הקמת ועדת הכנסת. אם אדלשטיין יטיל וטו על המהלך, הוחלט לאסוף 65 חתימות ולדרוש דיון במליאה על הקמת ועדת הכנסת חרף התנגדותו של אדלשטיין. כמו כן, ההצעה לבחירת יו"ר הכנסת החדש גם תעלה לדיון המליאה. 

בסביבתו של יו"ר הכנסת מדגישים שאדלשטיין לא מורתע מאיומי הדחתו ומקבל החלטות על סמך החוק, התקנון של הכנסת ושיקול הדעת.