מסר חריף לטהרן: נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס היום (שני) לסוגיית הגרעין האיראני במסר חריף מאוד כלפי השלטונות ברפובליקה האסלאמית. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב באותיות גדולות: "לאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני".

במסר זה, טראמפ מתייחס לקולות המגיעים מאיראן בימים האחרונים שקוראים, בדומה להחלטתו של טראמפ מלפני כחצי שנה, שלוותר באופן מלא על התחייבויותיה מהסכם הגרעין שנחתם בינה לבין ארצות הברית בשנת 2015, ההסכם המכונה "הסכם הגרעין".

המתיחות בין המדינות גברה בימים האחרונים, והצעד האיראני לוותר על מחויבויות אלה מגיע כאקט הפגנתי בעקבות חיסולו של מפקד כוח אלקודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני ביום שישי האחרון. 

זעם ברחוב האיראני בעקבות חיסול סולימאני. צילום: רויטרס
זעם ברחוב האיראני בעקבות חיסול סולימאני. צילום: רויטרס

כבר בחודש ספטמבר האחרון איראן הצהירה כי היא מוכנה לנקוט ב"צעד משמעותי יותר" לצמצום התחייבויותיה, במסגרת הסכם הגרעין, אם אירופה לא תנקוט בפעולות להצלת ההסכם. דברים אלו נאמרו על ידי דובר משרד החוץ האיראני, עבאס מוסאווי.

לדבריו, "איראן מוכנה לצמצום נוסף של התחייבויותיה אם המדינות האירופיות לא יגלו מספיק נחישות. הצעד השלישי תוכנן מראש, ויהיה משמעותי יותר מהצעד הראשון והשני, על מנת ליצור איזון בין זכויותיה של איראן להתחייבויות של הסכם הגרעין".