היועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון אמר היום (שני) כי הוא מוכן להעיד במשפט הדחה של הנשיא דונלד טראמפ בסנאט אם יזומן לכך: "אם הסנאט יוציא זימון לעדותי, אני מוכן להעיד" אמר בולטון בהצהרה. 

כאמור, לפני כחודש הצביע ‏בית הנבחרים בוושינגטון בעד הדחתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשל שימוש לרעה בכוחו כנשיא ובשל שיבוש עבודת הקונגרס במסגרת פרשת "אוקראינה גייט". 

דונלד טראמפ לאחר החלטת בית הנבחרים להדיח אותו מתפקידו. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ לאחר החלטת בית הנבחרים להדיח אותו מתפקידו. צילום: רויטרס

בית הנבחרים הגיע ל-216 הקולות הדרושים כדי להדיח את טראמפ ולהעביר את סעיף האישום הראשון נגדו. כ-230 חברי קונגרס הצביעו בעד הסעיף הראשון בהדחת נשיא ארצות הברית לעומת 197 חברים שהצביעו נגד. שני חברי קונגרס דמוקרטים הצטרפו לרפובליקנים והצביעו גם הם נגד ההדחה. בהצבעה השנייה, כ-229 חברי קונגרס הצביעו בעד הסעיף השני ואילו 198 הצביעו נגד. שלושה דמוקרטים הצטרפו לרפובליקנים והצביעו נגד ההדחה. ‎

לאחר ההצבעה הועברה ההכרעה לסנאט, המוחזק בידי המפלגה הרפובליקנית. על פי התחזיות הנוכחיות, הסנאט צפוי לזכות את טראמפ במשפט שייערך לו ולדחות את כל ההאשמות נגדו.

כזכור, טראפ פיטר את בולטון לפני כשלושה חודשים לאחר חילוקי דעות רבים בין השניים. בסדרת ציוצים הצהיר הנשיא כי הוא לא הסכים עם "דעותיו הנציות". בולטון עצמו מיהר לטעון כי הוא עצמו הציע לעזוב את התפקיד.

בולטון היה היועץ השלישי לביטחון לאומי תחת טראמפ אחרי מייקל פלין שפוטר אחרי פחות מחודש לאחר ששיקר על פגישותיו עם השגריר הרוסי בוושינגטון וה"ר מקמאסטר שלא פעם הביע עמדות מנוגדות להצהרותיו של טראמפ בסוגיות חוץ וביטחון. בתקשורת האמריקאית פורסם שטראמפ הביע אי שביעות רצון מעמדותיו של בולטון, שלטענתו של הנשיא היה מוכן גם לערב את ארה"ב במלחמה חדשה.