חברת "ארמיס סקיוריטי", המציעה מערכות הגנה מפני מתקפות סייבר, נמכרה לקרן אינסייט, בעסקת ענק העומדת על כ-1.1 מיליארד דולר, מה שהופך את מכירתה לאקזיט הגדול ביותר של חברה ישראלית בתחום הסייבר, ולשלישי בגודלו בישראל בכלל.  יבגני דיברוב, מנכ"ל ומייסד שותף בארמיס, שוחח היום (שלישי) עם ענת דוידוב בתכניתה ב-103FM על העסקה המרגשת ועל התנהלות החברה בעתיד הקרוב.

"אלו ימים מרגשים מאוד. בארבע השנים האחרונות,  בנינו בארמיס פלטפורמה שתפקידה להגן על כלל המכשירים שיש לחברה. מדובר על כל מכשיר, החל מטלפונים, מצלמות, טאבלטים, טלוויזיות חכמות, רובוטים במפעלים וכולי. כל מכשיר שמחובר לרשת בארגון - נספק לו הגנה. בנוסף, בארצות הברית, יש לעיתים בחירות אלקטרוניות, המבוצעות באמצעות מחשב. בדרך כלל, מדובר במכשיר עם מערכת הפעלה מאוד מיושנת, ולכן המכשור מאד פגיע. אנחנו והפלטפורמה שיצרנו, יודעים לתת הגנה במקרה הזה", אמר דיברוב.

איך נוצר הקשר עם חברת אינסייט?
"אינסייט היו חלק מסיבוב ההשקעה שעשינו באפריל האחרון. כמה חבר'ה התייצבו בכניסה למשרד שלנו, ואמרו 'באנו מניו יורק, תנו לנו חצי שעה לדבר אתכם'. ככה התחילה שותפות מיוחדת. בחודשים האחרונים הם עזרו לנו מאוד בפן העסקי. הם הביאו לנו לקוחות נוספים, וזה היה מאוד משמעותי עבורנו".

מה ישתנה עכשיו מבחינת תפעול ארמיס?
"שום דבר לא ישתנה באיך שהחברה פועלת. אינסייט תרכוש שליטה בחברה יחד עם קרן ההשקעות של גוגל, אבל הכל למעשה ימשיך כרגיל. זה מה שכל כך מיוחד בעסקה הזאת".

כמה עובדים נמצאים בישראל וכמה בפאלו אלטו?
"כ-130 עובדים מתוך 200 עובדים נמצאים בישראל. כל הפיתוח של הפלטפורמה התקיים כאן".

כלל העובדים יקבלו בונוסים?
"לגמרי. אנו גאים בכך שכל אחד ואחד מהעובדים שלנו יזכה לנתח משמעותי שיגולם בצ'ופר. זה מאוד משמח".

וכמה המדינה תרוויח מהעסקה?
"ראיתי בעיתונים הערכות ומספרים, אני מניח שמדובר בסכום משמעותי".

למה ויתרתם על ההנפקה?
"לא ויתרנו, אנחנו במסלול מהיר יותר להנפקה כעת. היות וחברנו לשותפה, לא נהיה חברת סטארט אפ שעושה סיבובי גיוס כל שנה. נוצרה למעשה שותפות שלא דורשת מאיתנו גיוס של כספים נוספים, כך שנוכל לרוץ מהר יותר לעבר הנפקה בעתיד".