יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ קורא היום (שלישי) לאיחוד כולל בגוש המרכז-שמאל ולריצה משותפת של מפלגתו, כחול לבן ומרצ ברשימה אחת. "מחר בבוקר אפגש עם בני גנץ ואניח בפניו את המתווה ללכת לממשלה שלא תסתפק בלהחליף את נתניהו - היא תחליף גם את המדיניות שלו. אני מניח על השולחן את המתווה שלי, הכדור עכשיו במגרש של כחול לבן. אני רוצה לוודא שאם יהיה מהפך הוא יהיה מהפך של שינוי ותקווה, ולכן, אני פונה לבני גנץ הערב וקורא לו לרוץ ברשימה משולשת עם מפלגת העבודה ועם מרצ ברשימה אחת. אסור לנו לאבד אף קול", אמר פרץ בראיון לחברת החדשות.

עוד ציין פרץ: "אני מרגיש את הייאוש. המהלך הזה יעיר את אזרחי ישראל החפצים בשינוי ויביא אותם לקלפי בהמוניהם. אני רואה חצי מיליון איש בכיכר רבין תומכים ברשימה. זה יביא אנרגיות חדשות לגוש. דבר כזה עוד לא היה בישראל, אנחנו נשנה את חוקי המשחק. בכחול לבן צריכים להחליט מי השותפים שלהם - אנחנו לשינוי ותקוה, או בנט וסמוטריץ' לסיפוח והפקרה חברתית". פרץ הוסיף: "מרצ לא פסולה בעיני. אם גנץ יחליט שהוא לא חלק מגוש השינוי והתקווה, אנחנו נחליט מה נכון לגוש שלנו".

יקבל את המתווה? גנץ. צילום: פלאש 90
יקבל את המתווה? גנץ. צילום: פלאש 90

בתגובה להודעת פרץ, אמר ניצן הורוביץ, יו"ר המחנה הדמוקרטי-מרצ כי "נתמוך בכל חיבור בגוש המרכז-שמאל. אבל, החיבור האסטרטגי, החיוני, המיידי וההכרחי הוא בין העבודה למחנה הדמוקרטי ליצירת שמאל, ישראלי חזק!  זו התקווה לה מצפים הבוחרים, זה המהלך הפוליטי והמוסרי הנדרש וזה מהלך מהותי לסילוקו של נתניהו".

יו"ר המפלגה הירוקה אמרה על הצהרת פרץ: "החיבור הנכון ביותר הוא למפלגה דמוקרטית אחת גדולה, שתאחד את המרכז שמאל. עמיר פרץ צודק בעניין הזה. זו היתה המטרה שלי כשהובלתי להקמת המחנה הדמוקרטי, וזו צריכה להיות המטרה של כל אדם אידיאולוגי שרוצה בטובת המחנה, כדי להחליף את נתניהו ולהנהיג בעידן שאחריו. וכן - לאיחוד יש מחירים. תאמינו לי שאני יודעת. אבל זה מה שנדרש ממנהיגים וזה מה שעלינו לעשות".

בתוך כך, במחנה הדמוקרטי הודיעו כי יאיר גולן יישאר במקום השלישי ברשימה לבחירות 2020. יו"ר המפלגה ניצן הורוביץ אמר על השיריון כי "זהו מעמד משמח וחשוב מאוד. הייתי הראשון בבחירות הקודמות שהוביל מהלך משמעותי לאיחוד השמאל, ועכשיו אנחנו עושים צעד נוסף. בבחירות האלו אנחנו מחדשים את הברית של המחנה הדמוקרטי. יחד עם חברי, חבר הכנסת יאיר גולן, סגן הרמטכ"ל לשעבר, אדם משכמו ומעלה, לוחם אמיתי לשלום ולצדק. בימים הקרובים נציג מועמדות ומועמדים נוספים ברשימה".