המחדל והקנס חסר התקדים: בעקבות הסדר שנחתם שלשום על ידי ענקית הרהיטים איקאה נקבע כי הרשת השוודית תשלם 46 מיליון דולר להוריו של פעוט בן שנתיים מקליפורניה שנמחץ למוות בשנת 2017 על ידי שידה מדגם פופולרי, שלא עמד בתקני הבטיחות. מדובר בשידה שדגמים שונים שלה גרמו בעבר למותם של לפחות חמישה ילדים נוספים.

ההסדר בין הצדדים נחתם לאחר תהליך תביעה שארך כשנתיים בבית משפט בפנסילבניה. הוריו של הפעוט טענו כי יצרנית הרהיטים ידעה על הפגם הקטלני בשידה, שעלותה כ־90 דולר, אולם "נכשלה מלהזהיר את לקוחותיה מהעיצוב הבלתי יציב". לדברי עורכי הדין של ההורים, זהו ההסדר הגדול ביותר שנחתם בהיסטוריה של ארה"ב לגבי ילדים שנהרגו בשגגה.

"אף ששום הסכם לא יכול לשנות את האירועים הטרגיים שהביאו אותנו לכאן, למען המשפחה וכל המעורבים, אנו מודים לכך שההתדיינות הגיעה להחלטה", נמסר מאיקאה בהצהרה". החברה הוסיפה כי היא נשארת מחויבת "לעבוד באופן יזום ושיתופי כדי לטפל בנושא הבטיחות הזה החשוב מאוד". 

הורי הפעוט, שמסרו ביום שני בהצהרה כי הם "ממוטטים" מאובדן בנם, הוסיפו כי הם יתרמו מיליון דולר מהסכום שיקבלו לטובת קבוצות שפועלות להגנה על ילדים מפני מוצרים מסוכנים.

עוד פורסם בכלי התקשורת המקומיים כי לטענת התביעה, עוד טרם חתימת ההסכם, לא פחות מ־91 ילדים נוספים נפצעו ואף חמור מכך כתוצאה מנפילת דגמים שונים של "השידה הקטלנית". בשנת 2016, לאחר שאיקאה ביצעה את איסוף המוצרים (ריקול), הגדול ביותר בתולדות החברה, של כמיליון שידות, בשל החשש הבטיחותי - היא הגיעה להסדר שבמסגרתו שילמה כ־50 מיליון דולר לשלוש משפחות שילדיהן נמחצו למוות על ידי המוצר.