ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (רביעי) במהלך כנס פורום ״קהלת״ בנושא הצהרת מזכיר המדינה האמריקני פומפאו בדבר חוקיות ההתיישבות ביהודה ושומרון, במרכז מורשת בגין בירושלים, לחיסולו של מפקד משמרות המהפכה, קסאם סולימאני. "היה אחראי למותם של אינספור חפים מפשע", אמר, "הוא ערער את היציבות במדינות רבות. הוא גרם לסבל ותכנן לגרום לדברים גרועים יותר בהמשך".

"הוא היה הארכיטקט של קמפיין הטרור האיראני במזרח התיכון ובעולם", המשיך והוסיף נתניהו, "מה שאני אומר פה היום בפומבי הוא מה שמנהיגים רבים במזרח התיכון חושבים. חשוב לומר שישראל עומדת לחלוטין לצד ארה"ב ומאחוריה. אני רוצה לומר שוב מה שאמרתי פעמים רבות בעבר, וזה חשוב מאוד היום. לארה"ב אין ידידה טובה יותר מישראל ולישראל אין ידידה טובה יותר מארה"ב". 

"במזרח התיכון של היום אין יום שדומה למשנהו, המאבק בין המתונים לקיצונים ממשיך להתנהל במלוא עוזו. האיראנים מבינים שהכוח החזק ביותר של תרבות המערב מצוי פה במדינת ישראל. מדינת ישראל היא העוגן היציב במים האלה. אנחנו עומדים איתן מול מבקשי נפשנו. מי שינסה לתקוף אותנו יספוג מכה מוחצת ביותר".

"היחסים שלנו עם העולם המוסלמי עוברים שינויים דרמטיים", ציין עוד נתניהו, "כמעט לא נשארו מדינות מוסלמיות, שלא נדבר על ערביות, שאין להם יחסים שהולכים ומתהדקים עם ישראל בעוד אני מדבר. כל יום יש חידוש בעניין הזה".

לפני נתניהו נשא דברים שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, שהבהיר בכנס כי "ההערכות הראשונות מראות שאין נפגעים אמריקנים בתקיפה האיראנית במהלך הלילה". בתוך כך, הוא ציין גם כי "‏מאז שהתחלתי את התפקיד אני מנסה לתקן נושאים שנותרו אחרי מלחמת ששת הימים - מעמד ירושלים, מעמד הגולן ומעמד יהודה ושומרון. ‏הנשיא טראמפ הכיר בירושלים כבירת ישראל והעביר את השגרירות. אני הייתי בחדר ב-2017 כשדנו בנושא הזה - ולא אשכח את הפגישה הזו".

"הפנינו את תשומת לבנו לרמת הגולן", הוסיף פרידמן, "הנשיא הבין את החשיבות האסטרטגית של הגולן לישראל ופעל במהירות כדי להכיר בריבונות ישראל. הנשיא החליט שהגבול הבטוח היחיד של ישראל בצפון יהיה עם רמת הגולן".