בראיון ראשון ל"מעריב", לקראת היכנסו לתפקיד, שממנו יוצאת יפעת שאשא-ביטון, מבטיח איציק כהן (ש"ס) כי תוכנית מחיר למשתכן תימשך בלא שינוי, מכיוון שלדבריו היא סיפקה פתרונות דיור אמיתיים לזוגות הצעירים. "מה פתאום לבטל את מחיר למשתכן?", הוא תהה, "זאת תוכנית נפלאה וחייבים להמשיך אותה. היא הגשימה חלום של אלפי זוגות צעירים.

"אני לא מתרגש מהביקורת, כי תמיד יש מי שמותח ביקורת. אומנם נשמעו טענות שהתוכנית מפלה את הפריפריה, אבל אני לא מקבל את זה. המחירים לדיור בפריפריה זולים באופן ניכר מאלה שבמרכז, כך שצריך לראות את הדברים בפרופורציות".

באשר לטענות שמחירי הדיור ממשיכים להאמיר למרות התוכנית, הוסיף כהן: "נעמיק את שיתוף הפעולה עם משרד הפנים בראשות אריה דרעי. הרשויות המקומיות הן נדבך חשוב במחיר למשתכן ובפרויקטים של התחדשות עירונית - שבסופו של דבר יורידו את המחירים. נכון שמחירי הדיור טיפסו בעשור האחרון בצורה מטורפת, אבל בארבע השנים האחרונות הם התמתנו. היום יש עליית מחירים קלה באזורים מסוימים, ובחלק מהם המחירים יורדים".

שר האוצר משה כחלון. צילום: ניר קידר, פלאש 90
שר האוצר משה כחלון. צילום: ניר קידר, פלאש 90


על נתוני הגירעון והביקורת החריפה על שר האוצר משה כחלון, השיב כהן: "אני דוחה את הביקורת על הסף, ובשום פנים ואופן היא אינה מוצדקת. כחלון הוא שר יקר וחשוב בממשלה. הוא עשה דברים נפלאים שעוד יהדהדו הרבה שנים. הביקורת באה מהאופוזיציה. העובדות מדברות בעד עצמן. תראה כיצד נראים נתוני המקרו־כלכלה: האבטלה בשפל, יחס החוב־תוצר בירידה, המשק צמח ב־3.3% והיצוא בעלייה. אלה נתונים שאי אפשר להתווכח איתם. הביקורת על שר האוצר עומדת ביחס הפוך לעשייתו ולעובדות בשטח".

כמה תספיק לעשות במשרד השיכון בזמן הקצר עד הקמת הממשלה החדשה?
"אלמד את המשרד באמצעות האנשים הטובים שנמצאים שם. מדובר במשרד ענק: 26 אגפים. גם כשהייתי באוצר היה ממשק עם משרד השיכון. התפקיד מאתגר ומרתק, ובעזרת השם נצליח".

הראיון המלא - מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"